معرفی سرای قیصریه؛ بازار معروف قزوین

به گزارش مجله نماشو، سرای قیصریه بازار نسبتا بزرگی است که از شرق به غرب در شمال مسجد النبی گسترده شده و دارای چهار در است .

معرفی سرای قیصریه؛ بازار معروف قزوین

درِ شرقی به سرای وزیر و درِ غربی به چهار سوقی باز می گردد. دو تیمچه دو طبقه سرپوشیده و سرباز در شمال و جنوب قیصریه قرار دارند که از طریق دو در با قیصریه مرتبط می شوند .

طاق های آجری رفیع که ازاستحکام و استواری بنا خبر می دهند در امتداد یکدیگر تکرار شده و مجموعه زیبایی را شکل داده اند. این بازار از آثار شاخص دوره صفوی در قزوین است.

سرای قیصریه (بازار و مرکز خرید) در محله بازار قزوین و خیابان امام خمینی واقع شده است. این مجتمع یکی از یازده بازار و مرکز خرید در محله بازار قزوین می باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند سرای نگار السلطنه، کاخ چهل ستون قزوین و پاساژ مرکزی و همچنین کافه نگار السلطنه، مسجد آقا سید علی، گالری کابان، گامرون کرفت قزوین و پارکینگ زعفرانی قرار گرفته است.

بازار قیصریه قزوین با معمار خاص خودش و تاقهای آجری و ارتفاع زیاد، یک از قشنگترین قسمت های بازار قزوین است که دارای چهار در ورودی بوده و به همان سبک قدیم بازسازی شده است .

این بازار با چهار دروازه خودش به تیمچه سرباز، تیمچه سرپوشیده، سرای وزیر و چهارسوق کوچک متصل است. در حال حاضر بیشتر در حجره های قیصریه صنایع دستی قزوین به فروش میرسه در ضمن یکی از کافه های زیبا و خوب قزوین هم در همین قیصریه واقع شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1592

به "معرفی سرای قیصریه؛ بازار معروف قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سرای قیصریه؛ بازار معروف قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید