مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر 718 و آلفارومئو 4C

به گزارش مجله نماشو، رقابت در عرصه بزرگان، البته سختی های خاص خودش را هم دارد. در کلاس خودروهای اسپرت و کوپه گران قیمت، برندهای معتبری وجود دارند که سعی کرده اند تمام توان فنی و طراحی شان را روی این کار بگذارند. طبیعی است که حضور آئودی تی تی کوپه (AUDI TT) در این کلاس، هم رقابت را هیجان انگیزتر می کند و هم کار را برای این کمپانی سخت تر. مخصوصاً اگر این رقبا از کمپانی هایی چون پورشه، ب ام و و آلفارومئو باشند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر و آلفارومئو 4C بپردازیم و این خودورهای اسپرت و گران قیمت را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر 718 و آلفارومئو 4C

مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر 718

مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر، یک مقایسه کاملاً وطنی است؛ بین آلمانی ها. پورشه باکستر 718 جزو اسپرت های کوپه خوش دست بازار محسوب می شود که معمولاً ما را به یاد خودروهایی خاص و گران قیمت و مخصوص طبقات بالای جامعه می اندازد.

جعبه دنده پورشه باکستر 2017 موجود در بازار که قابل مقایسه با کوپه های کارکرده آئودی تی تی می تواند باشد، 7 دنده اتوماتیک دوکلاچه است. موتور هر دو خودرو از سیستم توربوشارژر استفاده می کند تا بتواند قدرت بالایی از پیشرانه شان بگیرد. حجم هر دو پیشرانه هم 2 لیتر است، هر چند در مدل های دیگری از این خودروها، حجم های بالاتر هم به چشم می خورد.

قدرت ایجادشده باکستر 718 نزدیک به 100 اسب بخار بیش تر از تی تی کوپه است و از این نظر حرفی برای مقایسه باقی نمی گذارد. به همین نسبت شتاب آن مناسب تر، گشتاور آن قابل توجه تر و البته مصرف سوختش نیز علی رغم این قدرت ایجادشده، کم تر است. در حداکثر سرعت ایجادشده نیز باز هم باکستر حرفی برای مقایسه نمی گذارد؛ 275 کیلومتر بر ساعت در مقابل حداکثر سرعت 240 کیلومتر TT کوپه، که نشان از شرایط بهتر پیشرانه آن دارد.

با مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر از نظر ظاهری باید گفت که هر دو زیبا هستند و اینجا بحث سلیقه مطرح است. فقط باید ذکر کرد که پورشه ها درکل خودروهای محترم تر و کلاسیک تری محسوب می شوند، در مقایسه با پررنگ تر بودن ویژگی اسپرت خودروهایی چون TT کوپه.

در نهایت، هرچند شرایط پورشه از هر نظر بهتر است، ولی هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید هم بالاتر خواهد بود. گفتنی است که شاید عده ای از مخاطبان دوست داشته باشند باکستر 718 را با یک کوپه مقایسه نکنند و آن را به کلاس خودروهای رودستر یا بدون سقف و پنجره های کناری، مرتبط بدانند.

مقایسه آئودی TT کوپه با آلفارومئو 4C

مورد بعدی یک ایتالیایی است که سعی کرده به نبرد با آئودی TT کوپه برود؛ خودرویی خاص به نام آلفارومئو 4C. طبیعی است که قیمت تمام شده 4C بیش تر از تی تی کوپه باشد.

4C یک خودروی 6 دنده محسوب می شود. حجم موتورش نزدیک به 250 سی سی کم تر از تی تی کوپه است، اما این باعث نشده که در قدرت ایجادشده کم وکسری داشته باشد. قدرت 240 اسب بخار، در کنار گشتاور 350 نیوتن متر، حتی این خودرو را به شتاب 4.1 ثانیه رسانده که فوق العاده است، آن هم در کنار حداکثر سرعت 258 کیلومتر بر ساعت. همه چیز گویای برتری فنی 4C است.

هر چند با مقایسه آئودی TT کوپه با آلفارومئو 4C باید گفت که طراحی ظاهری 4C نیز بسیار خاص و البته فوق العاده اسپرت درآمده است، و انتخاب را بین این دو خودرو سخت تر می کند. شرایط آپشنال دو خودرو نیز تفاوت چشم گیری باهم ندارد، با این توضیح که کوپه های اسپرت این چنینی، بیش از بهره گیری از آپشن ها، درصدد افزایش کارکرد و قدرت و شتاب خودرو هستند. در کل، انتخاب بین این دو، بااین که شرایط فنی 4C کمی بهتر است، سخت به نظر می رسد.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از آئودی TT کوپه و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش آئودی TT کوپه مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5100

به "مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر 718 و آلفارومئو 4C" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آئودی TT کوپه با پورشه باکستر 718 و آلفارومئو 4C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید