منظومه حلقه اتصال صنایع مختلف ، رویدادی که کسب و کار های فضایی را رونق می دهد

به گزارش مجله نماشو، دبیر اجرایی رویداد مسابقه محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای گفت: تلاش می کنیم تا با برگزاری این رویداد حلقه اتصال صنعت فضایی کشور و سایر صنایع باشیم.

منظومه حلقه اتصال صنایع مختلف ، رویدادی که کسب و کار های فضایی را رونق می دهد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، هر زمان حرف از صنعت فضایی می شود تصورمان می رود به سمت و سوی سفر های فضایی و اکتشاف در کهکشان ها؛ ساخت ماهواره زندگی انسان ها را در بخش های مختلفی همچون صنعت، کشاورزی یا مخابرات تسهیل کرده و بسیاری از کمبود ها را رفع می کند. در واقع منبع معتبر و به روزی از اطلاعات است که می تواند مورد استفاده دولت ها و بخش های خصوصی قرار بگیرد.

ایران نیز تلاش کرده تا در دو دهه اخیر با وجود همه مسائل و تحریم های موجود موانع را از پیش رو برداشته و با همکاری بخش های مختلف و استفاده از ظرفیت های دانشمندان، محققان، پژوهشگران و دانشجویان برخی نیاز های کشور در این حوزه را مرتفع کند با این وجود هنوز تا رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی راه زیادی وجود دارد و باید فضایی برای همه گروه ها حتی دانش آموزان فراهم شود تا ایران از این بخش به سایر کشور ها بی نیاز شود. با همین رویکرد مرکز نوآوری فضایی کیهان با همکاری شتاب دهنده فاطر شریف و سازمان فضایی کشور برآن شدند تا رویداد مسابقه محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای، را با هدف حمایت از استعداد های جوان و پرورش ایده های خلاقانه برای رفع موانع و مسائل حوزه صنعت فضایی توسعه و گسترش کسب و کار های این حوزه، برگزار کنند.

شهسوار، دبیر اجرایی رویداد مسابقه محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ در خصوص برگزاری این رویداد اظهار کرد: ما یک تیم فارغ التحصیل در رشته های صنعتی هستیم و برگزاری یک رویداد را برعهده گرفته ایم تا بتوانیم تیم ها را به گونه ای هدایت کنیم که از خروجی رویداد در صنایع استفاده شود.

شهسوار ادامه داد: این رویداد برای طراحی ماهواره هایی است که به شکل منظومه و یک دست در فضا قرار می گیرند و برای ماموریت های مختلفی که برای آن تعریف می شود، به کار گرفته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه رویداد مسابقه محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای با این نام و شکل اولین بار است که برگزار می شود، گفت: با برگزاری این رویداد می خواهیم در این حوزه فرهنگ سازی کنیم.

دبیر اجرایی رویداد مسابقه محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای درخصوص اهداف برگزاری این رویداد گفت: منظومه اگرچه به شکل مسابقه است، اما اصرار دارد که انتهای کار صرفا برنده شدن تیم ها و اهدای جوایز نباشد، در واقع سعی داریم مدل کاری برای تیم های برتر در نظر بگیریم که به نحوی وارد بازار کار و کسب و کار خود شوند.

شهسوار شرح داد: همچنین می خواهیم حلقه اتصال صنعت فضایی با سایر صنایع را برقرار کنیم، یعنی صنایع بدانند که خروجی صنایع فضایی برای آن ها کارآمد خواهد بود.

وی در خصوص رده های سنی شرکت کننده در این رویداد تاکید کرد: گروه سنی شرکت کنندگان را باز گذاشته ایم، اما عمدتا دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های هوافضا، مکانیک، برق، کامپیوتر و صنایع می توانند مخاطبین اصلی باشند. البته در این بازه تعدادی از دانش آموزان هم مایل به شرکت بودند که استقبال کردیم و در مرحله اول محدودیتی را قرار ندادیم.

دبیر اجرایی رویداد مسابقه محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای با اشاره به اهدا جوایز نقدی به تیم های برتر اظهار کرد: علاوه بر اینکه 3 تیم جوایز نقدی دریافت می کنند در نظر داریم تا بیشتر از تیم ها برای توسعه کسب و کارشان حمایت معنوی شوند.

شهسوار در پایان گفت: آن چه در این رویداد اتفاق خواهد افتاد این است که فرهنگسازی شود تا بقیه صنایع بیشتر با صنعت فضایی آشنا شوند و بدانند که کاربرد هایی برای صنایع خودشان دارد نه لزوما هر چه که به فضا مربوط می شود؛ در واقع بخش های مختلف باید بدانند که می توانند اطلاعات لازم را از این صنعت کسب کنند.

گفتنی است؛ اولین گام جهت شرکت علاقه مندان در این رویداد، ثبت نام برای حضور در پیش رویداد از طریق پایگاه www.manzoumeh2019.ir خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 547

به "منظومه حلقه اتصال صنایع مختلف ، رویدادی که کسب و کار های فضایی را رونق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظومه حلقه اتصال صنایع مختلف ، رویدادی که کسب و کار های فضایی را رونق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید