مواضع برلین در قبال یونان با یک اروپای دموکراتیک و متحد ناسازگار است

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: وزیر کشور یونان انتقاد شدیدی را به مواضع اخیر وزیر دارایی آلمان در قبال یونان وارد نموده و سبک وی را ناسازگار با یک اروپای متحد و دموکراتیک ارزیابی کرد.

مواضع برلین در قبال یونان با یک اروپای دموکراتیک و متحد ناسازگار است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلز بلات، نیکوس پاپاس وزیر کشور یونان انتقاد شدیدی را به مواضع اخیر وزیر دارایی آلمان در قبال یونان وارد نموده و گفت: سبک وی با یک اروپای دموکراتیک و متحد ناسازگار است.

وی اضافه نمود: شایبله در برنامه خود برای سرکوب و در نطفه خفه کردن یونان شکست خورده است و بنابراین در شرایط سختی واقع شده است.

پاپاس به این ترتیب روی اظهار نظرهای روز گذشته وزیر دارایی آلمان بعد از دیدار وزرای دارایی منطقه یورو واکنش نشان داد.

شایبله این انتقاد را به یونان وارد نموده بود که وزیردارایی این کشور در این اظهار نظر خود مبنی بر اینکه آتن تا به حال هیچ زمانی را از دست نداده است تنها مانده است. همچنین رئیس گروه یورو نیز اظهار نظر مشابهی را داشته و گفته بود ما در بحث ها درباره یونان بیش از دو هفته را از دست داده ایم که در این دوره پیشرفت های بسیار ناچیزی به دست آمده است.

وولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان همچنین روز گذشته تاکید نمود که یونان تنها در صورتی می تواند یاری های اقتصادی بیشتری را دریافت کند که شروط اصلاحی وام دهندگان بین المللی را کاملا اجرا کند. قبل از اینکه این اصلاحات انجام گیرد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

شایبله که پس از دیدار وزرای دارایی اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می گفت، گفت: یونان باید با سه انستیتوی کمیسیون اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا در این باره گفت وگو کند تا شرایط لازم برآورده گردد.

وزیر کشور یونان اعلام نمود که شایبله نیروی محرک سیاست های ریاضتی شکست خورده در یونان و اروپا است. وی حالا در شرایط دشواری واقع شده است چرا که برنامه های او برای اینکه یونان را در نطفه خفه نموده و سرکوب کند ظاهرا با پیروزی انتخاباتی ائتلاف چپ گرای سیریزا شکست خورده است.

پاپاس همچنین گفت: اظهارات شایبله هم با مواضع سازمانی که وی تصدی امور آن را بر عهده دارد و هم با کوشش های اروپا برای یافتن یک راه چاره جدید برای بحران یونان ناسازگار است.

وزیر دارایی آلمان روز سه شنبه همچنین گفته بود ما هیچ اطلاعات شفافی درباره شرایط اقتصادی این کشور در معرض خطر ورشکستگی نداریم. اینکه دقیقا اوضاع چگونه به نظر می رسد را ما نمی دانیم.

وزیر دارایی یونان در بیستم فوریه با همتایان خود در منطقه یورو توافق کرد که تا انتها ماه آوریل جزئیاتی را مبنی بر اینکه این کشور چگونه دوباره با بازار سرمایه منطبق گردد ارائه دهد. بر این اساس آتن باید 7.2 میلیارد یورو از برنامه های نجات فعلی منطقه یورو و صندوق بین المللی پول را دریافت می کرد.

به گفته رئیس گروه یورو و وزیر دارایی آلمان از تاریخ این توافق تا کنون اقدامات زیادی انجام نشده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 429

به "مواضع برلین در قبال یونان با یک اروپای دموکراتیک و متحد ناسازگار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع برلین در قبال یونان با یک اروپای دموکراتیک و متحد ناسازگار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید