نامه ای خطاب به دو رئیس

به گزارش مجله نماشو، دیده بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران یک نامه را برای دو رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوشت و درخواست کرد نسبت به شایعاتی که درباره چند پُسته بودن بعضی مسئولان این سازمان وجود دارد، برطرف ابهام کند.

نامه ای خطاب به دو رئیس

به گزارش خبرنگاران، بیش از یک ماه پیش دیده بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران نامه ای را به مسعود سلطانی فر، رئیس وقتِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره کسانی که در آن سازمان دارای چندین مقامِ هم زمان هستند و هم چنین ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که قانون آن به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود، فرستاد.

اما این نامه تا باقی ماندن سلطانی فر به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پاسخی نگرفت، به همین دلیل این انجمن مردم نهاد، دو روز گذشته باردیگر این نامه را در دبیرخانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و این بار خطاب به زهرا احمدی پور، رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت کرد.

در این نامه که شانزدهم شهریور برای مسعود سلطانی فر، رئیس وقتِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرستاده شد، آمده بود: همان گونه که آگاهید برابر بخشنامه ای که چندی پیش از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع عدم تصدی هم زمان در هیأت مدیره شرکت ها ابلاغ شد هیچ فردی نمی تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی، هم زمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.

هم چنین برابر ماده واحده ای که در مجلس شورای اسلامی با عنوان قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصویب و به تأیید رسید دستگاه های مشمول مکلف اند ظرف مدت 60 روز پس از ابلاغ قانونِ یادشده آن دسته از افرادی را که بر خلافِ مفاد آن قانون به کار گرفته اند از خدمت برکنار نمایند.

در دنباله این نامه درخواست شده بود: از این رو، از شما خواهانیم در رسیدگی به موارد یادشده هرچه سریع تر و جدی تر پیگیر باشید تا مبادا در این بازارِ افشاگری ها فهرستی از کارمندان چندمقامی سازمان منتشر شود یا در حالیکه بسکمک از جوانانِ شایسته و کارشناس بیکار هستند، پیشکسوتان ارجمند بازنشسته به جای مشورت دادن و کمک کردن هم چنان بر مصدر امور قرار گرفته باشند. هم چنین است توجه به مواردی مانند رعایت کامل قانون مدیریت خدمات کشوری برای پرسنل قراردادی، رسمی و پیمانی که تصدی مقام های معاونی یا مدیرکلی یا ... را در اختیار دارند، که ضروری است شرایط احراز آن مقام و تعلق خاطر به خدمت در این عرصه را داشته باشند؛ کوشش برای برطرفِ شایعه هایی درباره حقوق نامتعارف مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت های وابسته به سازمان که به حلقه ای بسته از مدیران، که عملاً باری از فعالیت و مسائل سازمان را به دوش نمی کشند، تعلق دارند.

جایگزین کردنِ مدیرانی که رشته های تخصصی شان کاملاً نامرتبط با کارشان است؛ جدی دریافت نظارت عالیه بر طرح های گردشگری و میراث فرهنگی، از اعتبارات طرح تملک و هزینه ای برای زیرساخت و مرمت و برطرفِ ابهام در شیوه خرج کردِ همین اعتبارهای اندکِ سازمان.

بر همین پایه، پیشنهاد می دهیم سازمان در حرکتی نو در سامانه دولت اقدام به شفاف سازی اعتبارها و خرج کردِ خود کند تا از یک سو حرکت پسندیده در دیگر مرکزهای اداری و وزارتخانه ها باب شود و از سوی دیگر از سخنانی مبنی بر پرداخت های نامتعارف به مجموعه شرکت های وابسته به مقام های مسؤول سازمان برمی شود. اعتبار سازمان میراث فرهنگی اعتبارِ ما انجمن های دوستدار میراث فرهنگی است.

به گفته علی رضا افشاری که امضایش به عنوان دبیر دیده بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران در خاتمه این نامه وجود دارد، این نامه، دو روز گذشته در دبیرخانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3926

به "نامه ای خطاب به دو رئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه ای خطاب به دو رئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید