نایب رئیس سابق دوومیدانی: وزیر ورزش به انتخابات دومیدانی ورود کند، دبیر مجمع در سفر خارج است!

به گزارش مجله نماشو، کاندیدای انتخابات فدراسیون دوومیدانی به رد صلاحیت مدیریتی خود اعتراض دارد و معتقد است که اعتراض او به وسیله دبیر مجمع پیگیری نمی گردد.

نایب رئیس سابق دوومیدانی: وزیر ورزش به انتخابات دومیدانی ورود کند، دبیر مجمع در سفر خارج است!

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا فرودین پور نایب رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی که در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت نام کرد پس از اعلام اسامی کاندیداهایی که تایید صلاحیت مدیریتی شدند نسبت به عدم تایید صلاحیت مدیریتی خود انتقاد کرد.

فردین پور در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص ثبت نام در انتخابات فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد: قضیه دوومیدانی یپچیده شده است و نمی دانم وزارت ورزش می خواهد چکار کند. زمانی که دوره چهار ساله فدراسیون تمام شد، وزارت ورزش آقای عرب را به عنوان سرپرست انتخاب کرد که انتخاب خوبی بود چون بی طرف است و چشمی به جایگاه مدیریت ندارد در نتیجه کارها به روال سابق پیش رفت اما از زمانی که ثبت نام انتخابات آغاز شد وزارت ورزش دبیر جدیدی را به عنوان دبیر مجمع انتخاب کرد در حالی که معمولا دبیر فدراسیون کارهای مربوط به ثبت نام و انتخابات را هم انجام می دهد.

او در ادامه اضافه نمود: بعد از انتخاب دبیر مجمع این دوگانگی به وجود آمد که دبیر فدراسیون چه کاره است؟ وزارت ورزش اصرار نموده بود که آقای صیامی نباشد اما آقای عرب اصرار داشت که چون از فوتبال به دوومیدانی آمده، آقای صیامی به عنوان دبیر کارهای فدراسیون را انجام بدهد و دانشمند فرد هم کارهای مجمع را پیش ببرد.

نایب رئیس فدراسیون استعفا بدهد اما مدیران وزارت ورزش نه؟

فردین پور در خصوص ثبت نام خود در انتخابات فدراسیون اعلام کرد: روزی که می خواستم ثبت نام کنم، گفتم نایب رئیس فدراسیون هستم آیا باید استعفا بدهم یا نیازی نیست که گفتند حتما باید استعفا بدهی. علاوه براین مسئول کمیته آموزش فدراسیون هم بودم که گفتند منع قانونی ندارد اما اگر استعفا بدهی بهتر است، در نتیجه همان موقع از نایب رئیسی و ریاست کمیته آموزش استعفا دادم و ثبت نام کردم. آقایان اسبقیان، مستجاب الدعوه، داوری و مبینی که از مدیران وزارت ورزش هستند هم ثبت نام کردند اما نمی دانم قانون چگونه است که من به عنوان نایب رئیس فدراسیون باید استعفا بدهم و دوستانی که مسئول برگزاری انتخابات و مجمع هستند نیازی به استفعا ندارند؟ این چهار مدیر هیچ کدام استعفا ندادند و گفتند ما کار خودمان را انجام می دهیم.

او در ادامه اضافه نمود: در ادامه کار آنالیز صلاحیت مدیریتی کاندیداها آغاز شد؛ 45 سال سن دارم و 35 سال است که در دوومیدانی هستم، ورزشکار نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بودم، 10 سال در تیم ملی عضویت داشتم، رکورددار ملی، دبیر هیات استان، رئیس هیات استان، رئیس کمیته آموزش، مدیر باشگاه ورزشی و در نهایت نایب رئیس فدراسیون بودم اما جالب است که با این سوابق من را تایید صلاحیت مدیریتی نکردند.

دبیر مجمع در دسترس نیست!

نایب رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی ضمن اعتراض به این تصمیم گفت: با آقای عبدالحمید احمدی(معاون فرهنگی وزارت ورزش) که آن زمان رئیس جلسه تایید صلاحیت ها بود، صحبت کردم که گفت اعتراض خود را بنویس و به آقای دانشمند فرد تحویل بده، اعتراضم را نوشتم و مدارکم را ضمیمه کردم اما دانشمند فرد در اتاقش نبود، خانمی آنجا بود که گفت کارهایش را من انجام می دهم. بعدها فهمیدم که آقای دانشمند فرد خارج از کشور است. وقتی جلسه برگزار گردید، گفتند اصلا اعتراضی ننموده ای و آنالیز نشده است. مگر چنین چیزی می گردد؟

او در ادامه اضافه نمود: این برای من سوال بزرگی است که چگونه می گویند اعتراضت را تحویل نداده ای؟ به چه کسی اعتراض کنم و چه کسی باید پیگیر کارهایم باشد؟ به آقای اسبقیان و مستجاب الدعوه زنگ زدم اما آنها هم کاندیدا شده بودند. چگونه می گردد دبیر مجمعی را انتخاب کرد که اصلا اینجا نباشد، اکنون که دانشمندفرد باید به جلسه برود و پیگیر اعتراضم باشد خارج از کشور است.

وزیر ورزش به انتخابات دوومیدانی ورود کند

فردین پور با بیان اینکه صلاحیت مدیریتی من تایید نشده است، ادامه داد: از طرف وزیر ورزش و جوانان سه ابلاغ برای عضو هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی، نایب رئیس و کارشناس خبره فدراسیون دارم. سابقه مدیریت باشگاه دارم اما می گویند منظور باشگاه بزرگ است، در کجای اساسنامه نوشته شده باشگاه باید بزرگ باشد؟ انتخابات فدراسیون هندبال که برگزار گردید خیلی از دوستان سابقه خاصی نداشتند و تنها دبیر یک هیات بودند. صلاحیت مدیرتی یکی از کاندیداها که تنها 3 سال معاون مدیر کل استان بود، تایید شد اما من با این سابقه تایید نشدم. وقتی از آقای مستجاب الدعوه در خصوص هندبال پرسیدم گفت این را رئیس مجمع تشخیص داده است.

او در این مورد اضافه نمود: اگر بحث تشخیص است که قانون مفهومی ندارد اما اگر اساسنامه همه چیز را تعیین نموده فدراسیون هندبال با دوومیدانی چه تفاوتی دارد؟ هندبال به کنار، حداقل بین کاندیداهای دوومیدانی تبعیض قائل نشوند. نمی خواهم از کسی اسم ببرم چون همه ارزشمند هستند اما مگر می گردد کسی که 35 سال در ورزش بوده و سابق مدیرتی دارد رد صلاحیت گردد؟ آیا برنامه ای پشت پرده وجود دارد؟ باید وزیر به این قضیه ورود کند و نباید اجاره بدهد که اینگونه رفتار نمایند.

فردین پور اعلام کرد: گفتد باید چهار سال سابقه مدیریتی داشته باشید من علاوه بر اینکه سه سال عضو هیات رئیسه و نایب رئیس فدراسیون بودم، مدیر مسئول ورزش بیمه سلامت ایران هم هستم و حکم من را مدیرعامل سازمان زده که معاون وزیر بهداشت است، چگونه حکمی که توسط معاون وزیر زده شده اعتباری ندارد اما حکم مدیر کل استانی اعتبار دارد؟

برای انتخاب دبیر فدراسیون به عرب فشار آوردند

نایب رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی در خصوص انتخاب پژمان معتمدی به عنوان دبیر فدراسیون گفت: فدراسیون آقای معتمدی را به دوره بازآموزی معرفی کرد یعنی در صورتی که شرکت نمی کرد در هیچ کشوری نمی توانست تدریس کند. مگر نه اینکه او باید خدمتی ارائه بدهد تا سودی برای ورزش ایران داشته باشد؟ برای او دو دوره برگزار کردیم اما پولش را به دلار و مثل مدرسان خارجی خواست و این برای فدراسیون سخت بود. نظر ما این بود که مبالغ ریالی و در حد عرف جامعه بگیرد در نتیجه به کنفدراسیون آسیا نامه زدیم که از این به بعد با ما همکاری ندارد. در واکنش به این موضوع معتمدی خیلی جبهه گرفت و مسائلی را برای فدراسیون به وجود آورد حالا چگونه کسی مثل او که مخالف رئیس قبلی بود را به عنوان دبیر انتخاب کردند؟ آقای عرب اصلا زیر بار دبیر جدید نمی رفت و از آقای صیامی خواست که کار را پیش ببرد.

فردین پور در واکنش به اینکه صیامی ادعا نموده فشار وزارت ورزش باعث شده تا دبیر جدید انتخاب گردد، گفت: این هم جالب است، چرا باید از وزارت فشار بیاورند و دبیر فدراسیون که توسط سرپرست فدراسیون تعیین می گردد را انتخاب نمایند. اگر کاندیداها دبیر را انتخاب نمایند پس کسی را معرفی می نمایند که به نفع خودشان باشد. گویا آنقدر فشارها زیاد بوده که آقای عرب علی رغم میل باطنی خود مجبور به این انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگاران، سید محمدشروین اسبقیان جعفر باباخانی، کامبیز بابایی، علی اکبر تیرانداز، سید حسین جلالی، حامد جولایی، افشین داوری، مصطفی زرین افضل، روح الله عسگری، حمیدرضا فردین پور، سید علی فرشاد سپهر، محمدرضا کاظمی آشتیانی، مجید کیهانی، مهدی مبینی، محمدرضا محققی، احسان مهاجر شجاعی، مهدی مستجاب الدعوه و پژمان معتمدی 18 کاندیدای فدراسیون دوومیدانی بودند که در مرحله آنالیز صلاحیت مدیریتی به جز علی اکبر تیرانداز، جعفرباباخانی، روح الله عسگری و حمیدرضا فردین پور، بقیه تایید شدند.

البته اسبقیان و معتمدی پس از تایید صلاحیت از انتخابات انصراف دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 751

به "نایب رئیس سابق دوومیدانی: وزیر ورزش به انتخابات دومیدانی ورود کند، دبیر مجمع در سفر خارج است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب رئیس سابق دوومیدانی: وزیر ورزش به انتخابات دومیدانی ورود کند، دبیر مجمع در سفر خارج است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید