وزیر ارتباطات: فیلتر تلگرام، رشد پیغام رسان های داخلی را دچار وقفه کرد

به گزارش مجله نماشو، وزیر ارتباطات مانند مدیران پیغام رسان های بومی معتقد است فیلتر تلگرام رشد پیغام رسان های بومی را با وقفه روبه رو نموده است.

وزیر ارتباطات: فیلتر تلگرام، رشد پیغام رسان های داخلی را دچار وقفه کرد

به گزارش ایرنا، پیغام رسان های بومی زمانی که فعالیت خود را شروع کردند توانستند 1.5 میلیون کاربر جذب نمایند. پس از گذشت یک سال تعداد کاربران آن ها به 15 میلیون نصب رسید. درست در همان سال و زمانی که پیغام رسان ها در حال رشد بودند، پیغام رسان تلگرام به دستور قضایی فیلتر شد.

فیلترینگی که با رشد پیغام رسان ها همزمان شد و اینطور به نظر رسید که حاکمیت از فیلتر تلگرام برای رشد پیغام رسان ها استفاده نموده است. این همزمانی مردم را از پیوستن به پیغام رسان های بومی که رشد ارگانیک و خوبی داشتند، دچار تردید کرد. تردیدی که باعث شد با گذشت تقریبا سه سال از فیلتر تلگرام، تعداد نصب آن ها به 20 میلیون کاربر برسد و حتما تعداد کاربر فعال کمتر از این عدد است.

محمدجواد آذری جهرمی درباره تاثیر فیلتر تلگرام بر رشد پیغام رسان های بومی گفت: مدیران پیغام رسان های داخلی به این اعتقاد دارند که فیلتر شدن تلگرام فرایند رشدشان را با وقفه روبرو نموده؛ نظر من نیز همین است که فرآیند فیلترینگ به رشد پیغام رسان ها ضربه زده است.

وزیر ارتباطات تاکید نمود: البته اکنون شرایط پیغام رسان های بومی خوب است و اگر شبکه دانش آموزی شاد را نیز جزو پیغام رسان ها حساب کنیم ترافیک آن از بعضی از پیغام رسان های خارجی در ایران بیشتر شده است. جدا از شبکه دانش آموزی شاد پیغام رسان های دیگر نیز شرایط خوبی دارند.

وی اضافه نمود: اگر شاد را پیغام رسان محسوب کنیم میزان نصب ها از20 میلیون بیشتر می گردد و شاید بتوان تعداد کاربر فعال پیغام رسان های داخلی را عددی معادل همین ببینیم.

اینترکانکشن یا اتصال متقابل، یکی از تسهیلاتی است که باید توسط وزارت ارتباطات در دسترس پیغام رسان ها قرار بگیرد. آذری جهرمی درباره این امکان گفت: یکی از مصوبات برای مرحله دوم حمایت از پیغام رسان هایی که مرکز ملی فضای مجازی نام آن ها را اظهار داشت، اینترکانکشن بود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، مصوبه را به کمیسیون تنظیم مقررات آورد و تصویب شد. بخشی از این مصوبه به تایید دولت احتیاج داشت که آن نیز تصویب و به اپراتور ها و پیغام رسان ها ابلاغ شده است. اکنون گزارشی مبنی بر این که اپراتور ها مانع اتصال متقابل باشند به دست ما نرسیده است. باید بگویم عدم همکاری اپراتور ها در مصوبه اینترکانکشن، جرایم سنگینی را شامل حال آن ها می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3139

به "وزیر ارتباطات: فیلتر تلگرام، رشد پیغام رسان های داخلی را دچار وقفه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: فیلتر تلگرام، رشد پیغام رسان های داخلی را دچار وقفه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید