مجلس یونان دور دوم اصلاحات ریاضتی را تصویب کرد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: مجلس یونان با 230 رأی موافق در برابر 63 رأی مخالف دور دوم سیاست های ریاضتی را تصویب کرد تا جهت لازم برای دریافت بسته سوم نجات اقتصادی این کشور هموار گردد.

مجلس یونان دور دوم اصلاحات ریاضتی را تصویب کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در رأی گیری مجلس یونان در مورد سیاست های جدید ریاضتی، 5 وزیر رأی ممتنع دادند و 2 وزیر نیز غایب بودند.

مهمترین هدف از اجرای سیاست های ریاضتی جدید در یونان کاهش هزینه های دولتی و خصوصی سازی اموال دولت خواهد بود.

مجلس یونان هفته گذشته نیز سیاست های ریاضتی دیگری از جمله افزایش اقتصادیات ها و کاهش مستمری ها را تصویب نموده بود. الکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان فشار زیادی را به مجلس وارد آورده تا سیاست های ریاضتی جدید را تصویب کند ولی تعداد زیادی از اعضای حزب سیریزا به شدت از سیاست های ریاضتی انتقاد نموده اند.

مخالفت اعضای حزب سیریزا با سیاست های ریاضت اقتصادی به چالش بزرگی برای دولت یونان تبدیل شده است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبه رو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

رهبران اروپایی هفته گذشته به اتفاق آرا با طرح نجات اقتصادی 3ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که به ازای اعطای این یاری اقتصادی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات اقتصادی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و اقتصادیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

بر اساس طرح ریاضت اقتصادی جدید، یونان باید 50میلیارد یورو از اموال دولتی خود را خصوصی کند. بعضی مخالفان این طرح در مجلس یونان، خصوصی سازی اموال و دارایی های دولتی را خودکشی اجتماعی ارزیابی نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1033

به "مجلس یونان دور دوم اصلاحات ریاضتی را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس یونان دور دوم اصلاحات ریاضتی را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید