پاریس؛ ایستگاه پایانی کاراته برای کسب سهمیه المپیک 2020

به گزارش مجله نماشو، مسابقات کسب سهمیه المپیک کاراته طی روز های 21 الی 23 خرداد در پاریس برگزار می گردد.

پاریس؛ ایستگاه پایانی کاراته برای کسب سهمیه المپیک 2020

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، با اعلام فدراسیون دنیای کاراته رقابت های کسب سهمیه المپیک از 21 الی 23 خرداد در پاریس (فرانسه) برگزار می گردد تا آخرین بلیت های بازی های المپیک توکیو 2020 که امید و رویای صدها کاراته کا محسوب می گردد در خاتمه سه روز رونمایی گردد.

اکنون در حالی که تنها 7 روز تا شروع یکی از مهمترین رویداد کاراته پیش از رقابت های بازی المپیک باقی مانده، فرانسه میزبان این رقابت ها خود را برای برگزاری باشکوه این رقابت ها آماده نموده است.

در این رویداد که قرار است در سالن پیر دو کوبرتن برگزار گردد، حدود 500 ورزشکار از 98 کشور دنیا برای رسیدن به رویای حضور در المپیک با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا در نهایت جواز حضور در المپیک برای 24 قهرمان برتر این رقابتها صادر گردد.

در طول سه روز این رقابت ها، برترین های کاراته دنیا برای به دست آوردن سه بلیت المپیک در هر رده به رقابت خواهند پرداخت تا پس از مرحله حذفی دو فینالیست و دو برنده ملاقات رده بندی در یک جدول به صورت دوره ای مبارزه نمایند و در نهایت چهار نفر نخست علاوه بر کسب مدال راهی المپیک شوند.

این پیکارها که از ساعت 9 صبح روز آدینه 21 خرداد به وقت محلی با رقابت های کاتای انفرادی بانوان، وزن 67-کیلوگرم مردان و وزن 55-کیلوگرم بانوان شروع می گردد، در روز دوم (شنبه 22 خرداد) با مسابقات کاتای مردان، وزن 61- کیلوگرم بانوان و وزن 75-کیلوگرم مردان ادامه خواهد یافت و در نهایت یکشنبه 23 خرداد با مبارزات اوزان 61+ کیلوگرم زنان و 75+ کیلوگرم مردان به کار خود به خاتمه خواهد رسید.

فاطمه صادقی در کاتا انفرادی بانوان و امیر مهدی زاده در کومیته وزن منفی 67 کیلوگرم نخستین نمایندگان کاراته کشورمان هستند که در روز اول این رقابت ها به روی تاتامی خواهند رفت و ابوالفضل شهرجردی در کاتا انفرادی آقایان و رزیتا علیپور در کومیته وزن منفی 61 کیلوگرم بانوان نیز در روز دوم برای کسب سهمیه المپیک توکیو با دیگر حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

در مجموع 80 کاراته کا (40 کاراته کا در بخش بانوان و 40 کاراته کا در بخش مردان) در المپیک توکیو به روی تاتامی خواهند رفت که از این تعداد 60 کاراته کا در کومیته و 40 نفر در کاتا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که لیست نهایی این نفرات پس از خاتمه مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس اعلام خواهد شد.

لازم بذکر است برای حضور در رقابت های کاراته بازی های المپیک توکیو که قرار است طی روز های 14 الی 16 مرداد ماه در سالن نیپون بودوکان برگزار گردد کاراته ایران تا به امروز پیروز به کسب 4 سهمیه توسط سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی در اوزان منفی 55 و مثبت 61 کیلوگرم بانوان و همچنین بهمن عسگری و سجاد گنج زاده در اوزان منفی و مثبت 75 کیلوگرم شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3007

به "پاریس؛ ایستگاه پایانی کاراته برای کسب سهمیه المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس؛ ایستگاه پایانی کاراته برای کسب سهمیه المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید