پاریس: مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید با مذاکره معین گردد

به گزارش مجله نماشو، فرانسه با ابراز نگرانی از برخوردهای مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از این دو کشور خواسته با مذاکرات خطوط مرزی را معین نمایند.

پاریس: مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید با مذاکره معین گردد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه اعلام نموده که خواهان معین شدن مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به وسیله مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز سفارت فرانسه در باکو شنبه گفت که به شدت نگران افزایش تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است. سفارت فرانسه دراین باره گفت: پاریس طرفین را به خویشتنداری و جلوگیری از اقدامات تحریک کننده فرا می خواند. مشخص مرز بین دو کشو باید به وسیله مذاکرات انجام گردد.

این منبع خبری مدعی شد که گروه های خرابکار از ارمنستان در پنجشنبه با عبور از مرزها سعی در مین گذاری و اقدامات تحریک کننده داشتند که با اقدام فوری ارتش جمهوری آذربایجان این افراد خلع سلاح و بازداشت شدند. در این حادثه 6 نظامی ارمنستانی بازداشت شدند و بقیه هم پا به فرار گذاشتند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پنجشنبه گفت که نیروهای این کشور 6 سرباز ارمنستانی را در خطوط مرزی میان دو کشور بازداشت نموده اند. خبرگزاری روسی تاس به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گزارش داد که 6 سرباز ارمنستانی حین عبور از خطوط مرزی دستگیر شده اند.

وزارت دفاع ارمنستان ضمن تأیید بازداشت شش سرباز خود، مدعی شد این نظامیان در حال اجرا اقدامات مهندسی در خاک ارمنستان بوده اند.

این در حالی است که نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام نموده، اگر جمهوری آذربایجان با خروج نیروهایش از منطقه ها مورد مناقشه مرزی موافقت کند ارمنستان هم نیروهایش را خارج می نماید و از اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه و اعزام ناظران کشورهای گروه مینسک مانند فرانسه و آمریکا به این منطقه ها حمایت خواهد نمود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان هم متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه منطقه ها آزادشده به باکو واگذار شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2972

به "پاریس: مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید با مذاکره معین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید با مذاکره معین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید