پایانه ها در بخش ریلی و جاده توسعه می یابند

به گزارش مجله نماشو، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پایانه ها در بخش ریلی و جاده ای توسعه می یابند، گفت: پایانه مناسبی در مرز رازی ایجاد می گردد.

پایانه ها در بخش ریلی و جاده توسعه می یابند

به گزارش ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی رازی در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد: یکی از برنامه های اولویت دار وزارتخانه در مقطع کنونی احداث پایانه مرزی رازی است که متاسفانه با تاخیر روبرو بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه گام های بزرگی برای طراحی پایانه مرزی رازی برداشته شده است، اضافه کرد: فاز سوم عملیات اجرایی سایت ایست اجباری پایانه مرزی رازی در مرحله انتخاب پیمانکار است و مناقصه ای در حال برگزاری است که به زودی پیمانکار انتخاب و کار شروع می گردد.

اسلامی ادامه داد: دولت ترکیه در چند سال گذشته مرتب از ایران این انتظار را داشته تا ایران در مرز رازی سرمایه گذاری داشته باشد و به لحاظ تجاری و مسافری سهم خود را افزایش دهد.

او اظهار امیدواری کرد تا پیمانکاران انتخاب شده فعال باشند و کار با سرعت به پیش رود.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: پایانه آبرومندی در این منطقه ایجاد می کنیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروزه در شرایطی بسر می بریم که از نظر توسعه بخشیدن به روابطمان با کشورهای همسایه در وضعیت متفاوتی قرار داریم. بدین معنا رفت و آمدها و تبادلات فوق العاده رشد نموده و به همین دلیل احتیاجمند تحول در راه های دسترسی و همچنین پایانه ها هستیم.

اسلامی با یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی ایران در چهارراه دنیا واقع شده، شرح داد: اخیرا تفاهمات مناسبی در موضوعات ریلی و جاده ای داشتیم و در مورد توسعه زیرساخت احتیاج کشور فراوان است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اخیرا اجلاس پنج جانبه ای در ترکیه برگزار گردید که ترانزیت بار از چین به اروپا مورد تاکید نهاده شد و از اولویتهای ماست تا این محور را در بخش ریلی توسعه دهیم.

اسلامی ادامه داد: موضوع اتصال یک جهت کوتاه در جهت راه آهن میانه- تبریز که هم اکنون در دست ساخت است و تا بستان آباد ادامه می یابد در حال آماده سازی است.

او شرح داد: در امسال حداکثر 10 تن بار ترانزیت داشتیم که استعداد حداقلی ما این است که 50 تن بار ترانزیتی داشته باشیم و توسعه پایانه ها را در بخش ریلی و جاده ای داشته باشیم.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4201

به "پایانه ها در بخش ریلی و جاده توسعه می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایانه ها در بخش ریلی و جاده توسعه می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید