چرا نباید از چینی ها پول قرض بگیرید؟! ، راه چاره عجیب دولت چین برای مبارزه با بدهکارها

به گزارش مجله نماشو، اگر قصد سکونت در چین را دارید باید پیش از سفر به این کشور از یک موضوع مهم آگاه باشید. در این کشور بدهکارها روزگاری سخت دارند و بر اساس طرح و سیستم اعتبار اجتماعی به وسیله تلفن های هوشمند ردیابی می شوند

چرا نباید از چینی ها پول قرض بگیرید؟! ، راه چاره عجیب دولت چین برای مبارزه با بدهکارها

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در چین اگر قصد تماس با یک فرد بدهکار را داشته باشید ابتدا یک پیغام از پیش ضبط شده را به جای زنگ خواهید شنید. این پیغام از پیش مشخص شده حاوی یک هشدار است که کاربران می گوید بهتر است به فرد مذکور پول قرض ندهند چون بد حساب است.

در حال حاضر چین یک لیست سیاه را در سراسر کشور اعمال می نماید که شامل اسامی و اطلاعات شخصی افرادی است که توسط دادگاه ها به سبب عدم پرداخت پول، تحت فشارند. این برنامه به عنوان laolai شناخته شده است.بر اساس این برنامه عجیب، بعضی از اپراتورهای تلفن همراه در چین زنگ های ویژه ای را برای هشدار دادن به افرادی که با بدهکارها تماس می گیرند در نظر گرفته اند.

این برنامه درواقع بخشی از مبارزات گسترده تر چینی ها برای اصلاح رفتار شهروندان است. این کشور سیستم اعتباری اجتماعی را اجرا می نماید که هدف آن پیگیری، پاداش و مجازات افراد در قبال رفتار آنها است.کشور چین به طور سنتی بر صرفه جویی تأکید می نماید و قرض دریافت پول را تابو نموده است. بر همین اساس نیز از از تکنولوژی برای اصلاح رفتار بدهکاران استفاده نموده است.

جالب است بدانید این سیستم هشدار از سال 2017 فعال است ولی اکنون به شکل گسترده تری در حال استفاده است. طبق گفته پن ژینگجون یک کارمند دادگاه عالی چین، تمام شماره تلفن های ثبت شده به نام laolai تا زمان پرداخت همه بدهی های کاربران در سیستم باقی می مانند.

پیش از این و در ماه فوریه سال گذشته میلادی نیز چین بیش از 17 میلیون نفر را به علت بدهی از خرید بلیط هواپیما و 5.5 میلیون را از خرید بلیط قطار محروم نموده بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4608

به "چرا نباید از چینی ها پول قرض بگیرید؟! ، راه چاره عجیب دولت چین برای مبارزه با بدهکارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید از چینی ها پول قرض بگیرید؟! ، راه چاره عجیب دولت چین برای مبارزه با بدهکارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید