چرا گوشی های زیادی با اسنپدراگون 780G ساخته نشده اند؟

به گزارش مجله نماشو، کوالکام چند ماه قبل از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 780G رونمایی کرد اما فقط تعداد اندکی گوشی با این چیپست راهی بازار شده است. در همین زمینه، یکی از مدیران شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo نوشته که علت این موضوع به محدود بودن عرضه این چیپست برمی شود. اگرچه این مدیر دلایل مربوط به این موضوع را اعلام نکرده، اما در این زمینه می توانیم حدس و گمان هایی را مطرح کنیم.

چرا گوشی های زیادی با اسنپدراگون 780G ساخته نشده اند؟

اول از همه باید بگوییم که اسنپدراگون 780G یک چیپست 5 نانومتری است و با توجه به پیشرفته بودن این فناوری، تقاضای بالایی برای آن وجود دارد. از طرف دیگر باید به کمبود جهانی تراشه و رقابت شرکت هایی مانند کوالکام و اپل برای ساخت چیپست های 5 نانومتری هم اشاره کنیم که تمام این عوامل دست به دست هم داده اند تا عرضه اسنپدراگون 780G پایین تر از حد انتظار باشد.

در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که کوالکام به تازگی از چیپست اسنپدراگون 778G رونمایی نموده که اگرچه شباهت زیادی به 780G دارد، اما مبتنی بر فناوری ساخت 6 نانومتری است. با وجود اینکه توان پردازشی این چیپست نو دقیقا در حد و میزان 780G نیست، اما شرکت هایی مانند شیائومی، موتورولا و اوپو بدون نگرانی بابت افت محسوس عملکرد می توانند از آن استفاده نمایند. بعلاوه احتمالا بیشتر کاربران متوجه تفاوت عملکرد بین این دو تراشه نمی شوند.

باید این سؤال را مطرح کنیم که آیا در آینده تعداد زیادی گوشی با اسنپدراگون 780G راهی بازار خواهد شد یا نه. اگرچه برای این سؤال نمی توانیم پاسخ روشنی بدهیم، اما روی هم رفته اگر مشکل اصلی مربوط به شرایط فراوری باشد، باید ببینیم که در آینده نزدیک ظرفیت فراوری چیپست های 5 نانومتری چه وضعیتی پیدا می نمایند. اما با توجه به شرایط موجود، به نظر می رسد شرکت ها برای بسیاری از گوشی های خود باید به چیپست هایی مانند 778G یا چیپست های ضعیف تر از آن بسنده نمایند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1796

به "چرا گوشی های زیادی با اسنپدراگون 780G ساخته نشده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی های زیادی با اسنپدراگون 780G ساخته نشده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید