چطور با Over Optimization سئو توسط گوگل جریمه نشویم

به گزارش مجله نماشو، چند سالی است گوگل با انتشار الگوریتم SEO Over Optimization به تمامی افرادی که در زمینه افزایش رتبه و بهینه سازی سایت و وبلاگ ها فعالیت دارند و همچنین وبمسترها اخطار داده است که در صورت استفاده پیش از حد از تکنیک سئو (SEO) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر سایت آن ها جریمه شده و مجازات سایت آن ها نیز کاهش رتبه و تعداد بازدید کنندگانی است که به وسیله گوگل به سایت آن ها راهنمایی می گردد.

چطور با Over Optimization سئو توسط گوگل جریمه نشویم

با انتشار این الگوریتم بسیاری از کاربران فکر کردند که مرگ سئو رخ داده است و دیگر برای افزایش رتبه باید به فکر راه های دیگری باشند اما با آنالیز نتایج بدست آمده و البته صحبت های مدیر بخش مبارزه با اسپم جستجوگر گوگل تعیین شد که الگوریتم Over Optimization نه تنها باعث مرگ سئو نشده است بلکه قوانین و راه کارهای جدیدی را برای سئو کاران نیز با خود به همراه داشته است. در این آموزش از سایت خبرنگاران با چند تکنیک ساده آشنا می شویم که با رعایت کردن آن ها در سایت های خود می توانید مطمئن باشید که سایت شما به دلیل سئو بیش از حد توسط گوگل جریمه نخواهد شد. در حقیقت این الگوریتم که قبل از این نیز در رتبه بندی نتایج موتور جستجوگر گوگل تا حدودی از آن استفاده می شد برای جلوگیری از انتشار اسپم بیشتر و استفاده از تکنیک قدیمی سئو که این روزها بیشتر اسپمرها از آن ها استفاده می نمایند انتشار یافته است.

لینک ورودی (backlinks) کمتر، افزایش کیفیت لینک ها

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای جلوگیری از Over Optimization شدن سایت یا وبلاگ خود این روزها به آن توجه کنید کاهش تعداد لینک ورودی و یا همان backlinks خریداری شده و در مقابل آن افزایش کیفیت لینک ورودی سایت خود است. در نوشته های قبلی دسته بندی سئو سایت خبرنگاران در این باره آموزش های بسیاری را با هم خوانده ایم اما در لیست زیر به صورت خلاصه با کاربردی ترین ترفند در این زمینه آشنا می شویم.

  1. لینک ورودی باید از سایت و وبلاگ هایی باشند که ارتباط موضوعی با سایت شما دارند.
  2. عنوان لینک سایت شما در سایت دیگر باید از تنوع بالایی برخوردار باشند که برای انجام این کار می توانید از نام سایت یا برند خود در لینک، آدرس URL سایت، کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت (توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه که تعداد جستجو بالایی دارند همانند عبارت دانلود باعث Over Optimization می گردد) و … بهره ببرید.
  3. از خرید لینک ورودی backlinks به سایت خود که معمولاً از تمامی صفحات سایت یا وبلاگ مورد نظر به سایت شما اشاره می نماید خودداری کنید و با نوشتن پست مهمان در سایت مرتبط و تائید شده از نظر گوگل و همچنین ارسال دیدگاه در سایت دیگر با استفاده از آدرس سایت خود (حتی سایت هایی که لینک قسمت نظرات آن ها به صورت Nofollow است) سعی کنید تعداد لینک با کیفیت سایت خود را افزایش دهید.
  4. به هیچ عنوان در بازه زمانی کوتاهی تعداد بالایی backlink به صفحه اصلی سایت خود و یا صفحات داخلی آن نسازید.
  5. در هنگام ساخت لینک ورودی به سایت خود به غیر از لینک دادن به صفحه اصلی سایت به صفحات داخلی نیز لینک بسازید تا backlinks سایت شما حالت طبیعی تری از نظر گوگل به خود بگیرند.
  6. در صورتی که رقبای کاری شما که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل برای کلمات مرتبط با موضوع کاری شما نمایش داده می شوند 50 لینک ورودی به سایت خود دارند با ساخت تعداد بالای لینک ورودی (برای مثال 2000) طبیعی بودن لینک ورودی سایت خود را از نظر گوگل به خطر نیندازید.

صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی پر نکنید و محتوای طبیعی انتشار دهید

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام ارسال نوشته جدید در سایت خود به آن توجه داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر در حد معمول است. سال ها است که موتورهای جستجوگر از الگوریتم هایی مانند چگالی کلمه کلیدی در صفحه و … برای رتبه بندی سایت ها استفاده نمی نمایند و به همین خاطر نیز بهتر است به هیچ عنوان از تکنیک های Keyword stuffing استفاده نکنیم. بهتر است محتوای به جای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به صورت مکرر به گونه ای نوشته شوند که به خوبی توسط کاربران قابل درک باشند و از این طریق محتوای صفحات سایت ما نیز از نظر ربات موتورهای جستجوگر مانند Google به عنوان محتوای طبیعی (Natural Content) شناخته شوند که خود باعث افزایش رتبه سایت و سئو آن می گردد.

یکی دیگر از تکنیک هایی که برای جلوگیری از Over Optimization شدن سایت ها و در مقابل افزایش رتبه صفحات وب سایت ها توسط تیم بهینه سازی خبرنگاران استفاده می گردد به کارگیری کلمه کلیدی مترادف (Keyword Synonyms) با کلمات کلیدی مورد نظر و استفاده طبیعی از LSI keywords برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای به کارگیری در محتوای صفحات وب است.

طراحی سایت خود را ارتقاء دهید بجای استفاده از تکنیک افزایش کلیک بر روی تبلیغات

تکنیک فراوانی برای افزایش تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغات نمایش داده شده در صفحات سایت توسط وبمستر ها و وبلاگ نویسان استفاده می گردد که متأسفانه بیشتر آن ها نیز همانند نمایش تبلیغات به صورت Fixed در قسمتی از صفحه، نمایش بنر فراوان در بالای محتوای صفحه که کاربران برای خواندن آن ها به سایت وارد شده اند و … توسط گوگل به سادگی شناسایی شده و باعث کاهش رتبه صفحه سایت شما و جریمه شدن آن می گردد.

بله از نظر گوگل این امر نیز که توسط الگوریتم جداگانه ای با نام Above the Fold Page Layout Algorithm تشخیص داده می گردد یکی از راه های تشخیص سایت های Over Optimization شده است که البته در صورتی که از تکنیک های مخفی سازی محتوا و تبلیغات از دید ربات موتور جستجوگر استفاده نموده باشید مجازات و جریمه شما از طرف گوگل چند برابر شده و حتی ممکن است باعث حذف کلی سایت شما از نتایج اول موتور جستجوگر گوگل در چند ماه آینده گردد حتی اگر این مسائل را به صورت دستی برطرف کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long tailed keywords)

یکی دیگر از تکنیک هایی که برای جلوگیری از تشخیص سایت شما به عنوان یک سایت Over Optimization شده یاری می نماید استفاده از کلمات کلیدی طولانی و یا همان long tailed keywords در عنوان، محتوا، توضیحات صفحه و … است. همان طور که می دانید کلمات کلیدی کوتاه همانند فروش تعداد جستجوهای خیلی بیشتری نسبت به کلمات کلیدی طولانی تر مانند فروش ویندوز 8 نهایی دارند و به همین خاطر نیز بیشتر وبمستر سعی می نمایند در کلمات کلیدی کوتاه تر رتبه بهتری را کسب نمایند.

به همین خاطر نیز اگر بیش از حد بر روی کسب رتبه در کلمات کلیدی کوتاه در سایت خود تمرکز کنید همانند لینک دادن به صفحات دیگر سایت خود در نوشته ها به صورت مکرر با استفاده از کلمات کوتاه حتماً گوگل این امر را به عنوان Over Optimization تشخیص داده و سایت شما را جریمه می نماید. پس سعی کنید در کنار کوشش برای کسب رتبه در کلمات کلیدی پر جستجو کوتاه در برخی از نوشته و صفحات سایت خود نیز بر روی long tailed keywords تمرکز کنید تا محتوای سایت شما طبیعی تر به نظر آیند.

جلوگیری از مطالب تکراری ناخواسته و غیر عمدی

در بسیاری از فروشگاه اینترنتی به دلیل فروش محصولات مرتبط با هم گوگل محتوای سایت شما را به عنوان مطالب تکراری شناسایی می نماید که این محتوا در متا تگ عنوان (Title)، توضیحات و یا خود محتوای موجود در صفحات می تواند باشد. پس از این به بعد با نوشتن محتوا به صورت هوشمندانه تری سعی کنید مطالب تکراری ناخواسته و غیر عمدی سایت خود را به حداقل رسانید تا گوگل این امر را به عنوان یک ترفند برای کسب رتبه توسط یکی از این صفحات در نتایج جستجو کلمه کلیدی مرتبط با صفحات سایت شما شناسایی نکند.

استفاده از عنوان نامناسب برای لینک داخلی سایت خود

یکی دیگر از مواردی که ممکن است گوگل با مشاهده آن سایت شما را به عنوان یک سایت که بیش از حد سئو شده است شناسایی کند استفاده از عنوان نامناسب و غیر مرتبط برای اشاره به صفحات دیگر سایت است. برای مثال در صورتی که قصد دارید به صفحه ای از سایت خود که در رابطه با چگونگی دانلود فایل ها از سایت شما است لینک دهید عباراتی مانند فروش، خرید، بازاریابی، اینترنت و … که به صورت آشکار تعیین است با محتوای صفحه مقصد ارتباط موضوعی ندارند نمی تواند عنوان مناسبی برای لینک دادن به آن صفحه باشد. بهتر است از عباراتی مانند چگونگی دانلود فایل ها از سایت، آموزش دانلود از سایت، راهنما دانلود، آموزش دانلود و … بهره ببرید.

امیدوارم این آموزش سئو بتواند به خوبی از رتبه سایت یا وبلاگ شما در صفحه بندی نتایج نمایش داده شده توسط موتور جستجوگر گوگل محافظت کند و البته بسیاری از این تکنیک ها نه تنها باعث جلوگیری از جریمه سایت شما می شوند بلکه با رعایت کردن آن ها به صورت متوالی شاهد افزایش رتبه سایت خود نیز خواهید بود.

انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3220

به "چطور با Over Optimization سئو توسط گوگل جریمه نشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با Over Optimization سئو توسط گوگل جریمه نشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید