150 میلیارد دلار سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در قزاقستان

به گزارش مجله نماشو، نخست وزیر قزاقستان نیمی از سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در اقتصاد این کشور را متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانست.

150 میلیارد دلار سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در قزاقستان

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خ برنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، عسگر مامین نخست وزیر قزاقستان برای توسعه بیشتر همکاری های سرمایه گذاری با دیپلمات های اتحادیه اروپا مقیم در نورسلطان دیدار کرد.

وی در سخنانی با بیان اینکه بیش از نصف سرمایه گذاری های مستقیم به اقتصاد قزاقستان با کشورهای اتحادیه اروپا مرتبط است، گفت: از سال 2005 تا نیمه اول امسال میلادی اتحادیه اروپا در قزاقستان حدود 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری نموده است.

مامین در ادامه اتحادیه اروپا را بزرگترین شریک تجاری قزاقستان عنوان و گفت: در 6 ماهه اول سال 2019 میلادی مبادله کالا و خدمات میان 2 طرف تقریبا به 20 میلیارد دلار رسید.

وی گفت: سهم کارشناسان اتحادیه اروپا برای تهیه و اجرای بعضی استراتژی های اساسی و اسناد در زمینه مدیریت، خصوصی سازی، دیجیتال سازی، مشارکت بخش خصوصی و دولتی و توسعه پایدار بسیار مهم بود.

نخست وزیر قزاقستان اضافه نمود: تضمین رشد حجم سرمایه گذاری های مستقیم خارجی و تجارت یکی از مسیرهای اولویت دار فعالیت دولت قزاقستان می باشد.

مامین در بخش دیگری از سفرای کشورهای اتحادیه اروپا خواهان تداوم گفت وگوی باز و فعال در زمینه ترویج همکاری های مالی میان قزاقستان و اتحادیه اروپا شد.

سفرای کشورهای اروپایی در نوبه خود به پویایی مثبت کار در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای تجارت در قلمرو قزاقستان اشاره کردند.

طرفین در این نشست نتایج انجام کارها طی 3 ماه اخیر بعد از نخستین ملاقات در زمینه مسائل مهم همکاری های مالی، تجاری و سرمایه گذاری از جمله ترویج صادرات محصولات قزاقی در اتحادیه اروپا، همکاری در حوزه های کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، گمرک، محیط زیست و تغییر اقلیم، روینمودهای قانونگذاری برای بهبود فضای سرمایه گذاری در قزاقستان و همچنین نتایج سومین اجلاس کمیته همکاری قزاقستان و اتحادیه اروپا در کنفرانس تجارت جهانی که 30 سپتامبر امسال برگزار گردید را، آنالیز کردند.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 528

به "150 میلیارد دلار سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "150 میلیارد دلار سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید