4 طرح فناورانه دانشگاه آزاد برای مقابله با ویروس کووید-19

به گزارش مجله نماشو، 4 طرح فناورانه ردیاب های ویروس ها برای استفاده در محیط های عمومی، ساخت قطعات وارداتی اتوکلاوها، مواد ضدعفونی کننده پایه صابونی و ماسک های پیشرفته نسل جدید در ششمین جلسه شورای ارزیابی طرح های مقابله با ویروس کرونا دانشگاه آزاد به تصویب رسید.

4 طرح فناورانه دانشگاه آزاد برای مقابله با ویروس کووید-19

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، ششمین جلسه شورای ارزیابی طرح های مقابله با ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و اعضای شورا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید. در این جلسه چهار طرح فناورانه جدید به تصویب رسید.

این طرحها شامل ردیاب های ویروس ها برای استفاده در محیط های عمومی، ساخت قطعات وارداتی اتوکلاوها، مواد ضدعفونی کننده پایه صابونی و ماسک های پیشرفته نسل جدید هستند که از سوی واحدهای استان مرکزی، اصفهان و علوم پزشکی دانشگاه آزاد ارائه شدند.

با تخصیص اعتبار به این طرح ها، واحدهای فناور وارد فاز فراوری شده و این محصولات در آینده نزدیک به صورت گسترده وارد بازار خواهند شد. پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز هفت طرح مقابله با ویروس کرونا را تصویب نموده و مورد حمایت قرار داده است.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این جلسه بر حمایت و پشتیبانی علمی، اداری و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی از طرح های فناورانه برای مقابله با ویروس کرونا تاکید نمود و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه مردم نهاد و مسأله محور، تمام توان، ظرفیت و امکانات خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته است.

لازم به ذکر است کمیته ارزیابی طرح های فناورانه جلوگیری از کرونا از 20 اسفند به صورت روزانه برای آنالیز طرح های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا از منطقه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مسعود پارسانیا، دکتر هدی جهاندار، دکتر هاشمیان، دکتر منصور بیات، دکتر مهدی رجبی، دکتر رامین اصغریان، دکتر حمید مهدی و دکتر آزاده کاظمی از اعضای کمیته ارزیابی هستند و مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر ، سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی دبیری این جلسات را بر عهده دارد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3876

به "4 طرح فناورانه دانشگاه آزاد برای مقابله با ویروس کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرح فناورانه دانشگاه آزاد برای مقابله با ویروس کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید