45 درصد عایدی هر خانوار در کشور صرف تامین مسکن می گردد

به گزارش مجله نماشو، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت:بطور میانه 45 درصد از عایدی هر خانوار ایرانی صرف تامین مسکن می گردد.

45 درصد عایدی هر خانوار در کشور صرف تامین مسکن می گردد

حمزه شکیب در نشست هم اندیشی رییسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه استان اصفهان گفت: باید همه کوشش خود را به کار بگیریم تا تعهد و وظیفه خود را بطور مطلوب نسبت به مردم انجام دهیم و بتوانیم حافظ سرمایه های مردم در زمینه طول عمر مفید ساختمان و حفظ این سرمایه در برابر حوادثی از جمله زلزله باشیم و فضایی مناسب برای زندگی آرام مردم فراهم کنیم.

سازمان نظام مهندسی ساختمان هم اکنون حدود 600 هزار عضو دارد و به عبارتی بزرگترین سازمان غیر دولتی کشور محسوب می گردد.

به گفته او هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی فراوری محصولی به نام ساختمان است و از زمان شکل گیری و پیدایش یک ساختمان تا سرانجام عمر مفید آن به وسیله مهندسان طراحی، ساخته، نظارت و نگهداری می گردد.

سه اصل در تجربه 26 ساله سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعریف می گردد که شامل دوران شکل گیری و اثباتی سازمان، اصل آزمون استقلال و تاثیر گذاری سازمان و اصل مرجعیت این سازمان است.

شکیب می گوید این سازمان هیچ بودجه و اعتباری از دولت دریافت نمی کند و استقلال مالی دارد که در این شرایط مالی بزرگترین دستاورد برای این سازمان محسوب می گردد.

قصد داریم این سازمان را به یک مرجع علمی و حرفه ای در کشور تبدیل کنیم و بدنبال این هستیم که با ارائه آموزش های مستمر، این سازمان به مرجعی برای ارئه راه چاره علمی با رویکرد های تازه برای طراحی و شیوه نظارت و اجرا تبدیل گردد.

به گفته او سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه طراحی ها در کنار پیشرفته ترین کشور های جهان قرار گرفته است و مقررات ملی ساختمان جزو برترین مقررات در جهانست.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معتقد است: امروز دانش روز جهان را در زمینه مهندسی ساختمان در اختیار داریم، اما نواقصی در اجرای آن وجود دارد که در کوششیم بتوانیم فاصله بین دانش و اجرا را به یکدیگر نزدیک کنیم و مسائل موجود در زمینه اجرا و نظارت را رفع کنیم تا بتوانیم فاصله ای حدود پنج تا 10 درصدی را که نخبگان کشور در نظام مهندسی با دانش جهان دارند رفع کنیم.

نشست هم اندیشی رییسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه استان اصفهان دیشب با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و شهردار اصفهان در باشگاه شماره 2 شهرداری اصفهان برگزار گردید.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5039

به "45 درصد عایدی هر خانوار در کشور صرف تامین مسکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 درصد عایدی هر خانوار در کشور صرف تامین مسکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید