آردرن با سبزها دولت جدید نیوزیلند را تشکیل داد

به گزارش مجله نماشو، حزب نخست وزیر نیوزیلند امروز (یکشنبه) توافقی را با حزب سبز برای تشکیل دولت در این کشور امضا نموده است.

آردرن با سبزها دولت جدید نیوزیلند را تشکیل داد

به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اوایل ماه جاری میلادی بزرگترین پیروزی را برای حزب چپ میانه کارگر خود در نیم قرن گذشته رقم زد. اگرچه وی دیگر نیازی به حمایت از سوی احزاب دیگر برای تشکیل دولت ندارد، اما ائتلاف در نیوزیلند امری عادی است چرا که احزاب برای ایجاد توافق کوشش می نمایند.

روز شنبه، نخست وزیر نیوزیلند گفت که دولت جدیدش روز دوشنبه با پیشنهاد دو وزیر از سوی حزب سبزها اعلام می گردد و همچنین شامل مفاد پیشرفته دیگری است که به شریک ائتلافی، آزادی بیشتری می دهد.

نخست وزیر نیوزیلند در صحبت های تلویزیونی خود در مراسم امضای توافق با سبزها به خبرنگاران گفت: آنچه اینجا منحصر به فرد است این است که ما هر دو بر روی چیزی توافقی می کنیم که مجبور به آن نیستیم.

اگرچه حزب سبزها ملزم به حمایت از دولت در تصمیم های مربوط به انتخاب دو وزیر از این حزب است اما می توانند موضع متفاوتی در برابر حزب کارگر بگیرند.

یکی از رهبران حزب سبزها گفت: من بار دیگر بابت این توافق خوب شاد هستم و به آن افتخار می کنم چون این مساله نشان می دهد که این یک توافق همکاری دو سر برد برای سبزهاست.

پیش از انتخابات اکتبر، حزب کارگر نیوزیلند با سبزها و حزب نخست نیوزیلند در یک دولت ائتلافی بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1368

به "آردرن با سبزها دولت جدید نیوزیلند را تشکیل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آردرن با سبزها دولت جدید نیوزیلند را تشکیل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید