تقابل روما و ستاره ای متولد شده است؛ جایزه بهترین فیلم اسکار 2019 به کدام اثر می رسد

به گزارش مجله نماشو، زمان زیادی تا برگزاری مراسم اسکار 2019 باقی نمانده و بازار پیش بینی ها از همواره داغ تر است. بسیاری از سایت ها پیش بینی خود را از فیلم هایی که در هر بخش نامزد خواهند شد ارایه نموده اند و برآورد ها درباره برنده های هر بخش هم در جریان است.

تقابل روما و ستاره ای متولد شده است؛ جایزه بهترین فیلم اسکار 2019 به کدام اثر می رسد

برخی از انجمن های کلیدی و مهم برندگان هر بخش از نگاه خود را اعلام نموده اند و همین موضوع به بسیاری از پیش بینی های اولیه اعتبار بیشتری بخشیده است و رقابت را حساس تر نموده است.

احتمالا در این زمینه شکی وجود ندارد که مهم ترین جایزه مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم است. تقریبا بسیاری از کارشناسان و وبسایت های سینمایی درباره نامزدهای این بخش به نتایج مشابهی رسیده اند و رقابت اصلی را نیز میان دو فیلم روما (Roma) و ستاره ای متولد شده است (A Star is Born) ارزیابی می نمایند.

پیش بینی می گردد که فیلم های ستاره ای متولد شده است، روما، کتاب سبز (Green Book)، سوگلی (The Favourite)، بلک ک کلنزمن (BlacKkKlansman)، معاون (Vice)، پلنگ سیاه (Black Panther) و راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody) در میان نامزدهای بخش بهترین فیلم قرار بگیرند.

در این میان دو فیلم اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند (If Beale Street Could Talk) و نخستین انسان (First Man) نیز گرچه با شانس کمتر اما احتمال قرار دریافت در میان نامزدها را دارند.

با آنالیز آخرین پیش بینی ها می توان ادعا کرد میان آثار یاد شده دو فیلم ستاره ای متولد شده است و روما بیشترین شانس را برای تصاحب مهم ترین جایزه مراسم اسکار دارند.

روما فیلم سیاه و سفید، اسپانیایی زبان و تحسین شده آلفونسو کوارون که مکزیکوسیتی را در سال 1971 تصویر می نماید به روشنی یکی از پیروز ترین آثار سینمایی سال بوده و کمتر منتقدی است که این فیلم را در میان چند اثر برتر سال 2018 جای نداده باشد.

اما چه ویژگی هایی شانس روما را افزایش می دهند و چه عواملی ممکن است در جهت این اثر سینمایی مانع تراشی نمایند. به شکل خلاصه سیاه و سفید بودن و غیرانگلیسی زبان بودن فیلم از جمله اصلی ترین عواملی است که ممکن است شانس روما را محدود نمایند. همچنین عدم نامزدشدن روما در جایزه انجمن بازیگران فیلم (Screen Actors Guild Award) نشان می دهد این اثر سینمایی از منظر بازیگری چندان توجه بازیگران هالیوود را به خود جلب ننموده و به همین دلیل هم ممکن است از سمت این گروه حمایت زیادی دریافت نکند. با توجه به اینکه بازیگران بخش قابل توجهی از مجموعه اعضای آموزشگاه را تشکیل می دهند این موضوع ممکن است نگران نماینده باشد.

موضوع مهم دیگر وجود نت فلیکس به عنوان توزیع نماینده و صاحب روما است. نت فلیکس که این اثر سینمایی را خریده است در میان برخی از سینماگران مطرح هالیوود و اساسا بخشی از اعضای آموزشگاه چندان محبوب نیست و این ایده وجود دارد که پررنگ تر شدن و قوی تر شدن این شرکت می تواند منجر به صدمه دیدن سینما گردد. این موضوع یکی دیگر از عواملی است که ممکن است شانس روما را برای دریافت جایزه محدود کند. همچنین می دانیم روما در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نیز نامزد خواهد شد و احتمال زیادی وجود دارد که جایزه این بخش به روما برسد. برخی معتقدند ممکن است اعضای آموزشگاه با در نظر دریافت همین نکته برای انتخاب بهترین فیلم به اثر دیگری توجه نشان دهند.

اما برخی موضوعات دیگر می تواند حاکی از شانس بالای روما برای برنده شدن این جایزه باشد. پیش از این فیلم فرانسوی صامت و سیاه و سفید آرتیست (The Artist) پیروز شد در سال 2012 اسکار بهترین فیلم را به دست آورد. آرتیست اولین فیلم کاملا سیاه و سفیدی بود که پس از سال ها برنده این جایزه شد و در نتیجه نشان داد لزوما سیاه و سفید بودن مانعی در راه برنده شدن جایزه اسکار نیست. همچنین برخی معتقدند عدم نامزد شدن در جایزه انجمن بازیگران فیلم لزوما چندان نگران نماینده نیست. مدافعان این نظر فکر می نمایند انجمن بازیگران فیلم از بازیگرانی تشکیل شده که نسبت به بازیگران عضو آموزشگاه سلیقه متفاوتی دارند. در واقع این ایده مطرح شده که در میان بازیگران عضو آموزشگاه افرادی با سلایق هنری خاص تر وجود دارند که ممکن است این نوع نگاه انجمن بازیگران را تعدیل نمایند.

در عین حال نباید این نکته را از یاد برد که روما پیروز شد اخیرا جایزه بهترین فیلم بیست و چهارمین دوره جوایز انتخاب منتقدان را هم به دست آورد. جایزه ای که تا حد زیادی پیش بینی نماینده برندگان جوایز اسکار است.

اما برسیم به ستاره ای متولد شده است. فیلمی که در حال حاضر یکی مهم ترین فیلم های مراسم اسکار 2019 در نظر گرفته می گردد. ستاره ای متولد شده است که بازسازی یکی از قصه های شناخته شده هالیوود است و داستان سقوط خواننده ای الکلی و هم زمان تولد یک خواننده جوان را روایت می نماید از آثار محبوب منتقدان بود که توانست فروش خوبی را هم تجربه کند. عملکرد نه چندان درخشان فیلم در مراسم گلدن گلوب تا حدی برای عوامل آن نگران نماینده بود اما هنوز هم بسیاری از منتقدان از شانس بسیار زیاد فیلم در مراسم اسکار سخن می گویند.

همانطور که اشاره شد ستاره ای متولد شده است بازسازی یک اثر مشهور هالیوودی است که تا به حال چندین بار بازسازی شده است و به همین دلیل هم برخی معتقدند اصالت و شایستگی لازم را برای برنده شدن این جایزه ندارد. همچنین عملکرد ناپیروز این فیلم در مراسم گلدن گلوب از دیگر عواملی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان ممکن است بر سرنوشت فیلم در مراسم اسکار هم اثرگذار باشد.

با این وجود آنالیز مجموعه پیش بینی ها نشان می دهد گرچه عوامل یادشده ممکن است موانعی در جهت فیلم سینمایی ستاره ای متولد شده است ایجاد نمایند اما عموم کارشناسان این حوزه هنوز هم بیشترین بخت برنده شدن جایزه بهترین فیلم را برای این اثر قایل اند. درعین حال این فیلم سینمایی پیروز شده تا کنون از 13 جایزه انجمن های مختلف سینمایی در 12 جایزه نامزد گردد؛ موضوعی که نشان از مقبولیت گسترده این اثر در میان دست اندرکاران سینمای آمریکا دارد. کسانی که در میان اعضای آموزشگاه هم حضور دارند و می توانند از عوامل اصلی پیروزیت این فیلم محبوب در مراسم اسکار 2019 باشند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4981

به "تقابل روما و ستاره ای متولد شده است؛ جایزه بهترین فیلم اسکار 2019 به کدام اثر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل روما و ستاره ای متولد شده است؛ جایزه بهترین فیلم اسکار 2019 به کدام اثر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید