توصیه کوبا به آمریکا؛ حقوق بشر را ابزار حمله به دولت ها نکنید

به گزارش مجله نماشو، یک مقام ارشد وزارت خارجه کوبا به دولت آمریکا توصیه کرد اقدام هایی که تنها موجب بی اعتباری خود شده را متوقف کند.

توصیه کوبا به آمریکا؛ حقوق بشر را ابزار حمله به دولت ها نکنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه کوبا بار دیگر گزارش مغرضانه آمریکا در مورد حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن برای تداوم سیاست تجاوزکارانه در قبال خود را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری پرنسا لاتینا کارلوس فرناندز دو کسیو مدیر بخش آمریکای وزارت خارجه کوبا گفت، واشنگتن به طور ناجوانمردانه از چنین مسئله حساسی برای حمله به دولتهایی که از حق حاکمیت مردم خود در معین سرنوشتشان دفاع می نمایند، استفاده می نماید.

این دیپلمات ارشد کوبایی در این زمینه نشستی را با کاردار سفارت آمریکا در هاوانا در زمینه رد گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در مورد شرایط حقوق بشر در کوبا برگزار کرد.

فرناندز دو کسیو در این نشست این گزارش را گمراه نماینده و سیاسی توصیف کرد و از دولت آمریکا خواست که به اقدام هایی که تنها موجب بی اعتباری خود شده را متوقف نموده و به اعمال یکجانبه انتها دهد.

این مقام کوبایی اضافه کرد گفت، هاوانا از اعتبار بین المللی در زمینه حقوق بشر و همچنین همکاری با ساز و کارهای سازمان ملل و همبستگی با سایر کشورها برخوردار است.

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در مورد ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی که واشنگتن تحریم های مالی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی سخت است که بتوان درباره پیشرفت در مورد روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

صدها کوبایی در روزهای گذشته در هاوانا پایتخت این کشور با برپایی اعتراضی خواهان انتها تحریمهای آمریکا علیه مردم این کشور شدند. معترضان کوبایی سوار بر خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت درحالیکه پرچم کشورشان را با خود حمل می کردند و شعار ضدتحریم سر می دادند از مقابل سفارت آمریکا در هاوانا عبور کردند.

تجمعات ضد تحریم علاوه بر هاوانا در 50 شهر دیگر دنیا طی دو روز آخر هفته برگزار گردید تا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را برای لغو تحریمهایی که دونالد ترامپ علیه کوبا وضع نموده بود تحت فشار قرار دهند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3060

به "توصیه کوبا به آمریکا؛ حقوق بشر را ابزار حمله به دولت ها نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه کوبا به آمریکا؛ حقوق بشر را ابزار حمله به دولت ها نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید