شرح قاسمی درباره تماس مکرون و روحانی

به گزارش مجله نماشو، سفیر ایران در پاریس تماس ها و گفتگوهای روسای جمهور ایران و فرانسه را نشانگر گستردگی مسائل مورد علاقه و بهره مندی از ابزار دیپلماسی کارا در ارتقای روابط و همکاریهای فیمابین و کوشش مشترک برای صلح و امنیت جهانی خواند.

شرح قاسمی درباره تماس مکرون و روحانی

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امشب (سه شنبه) در اظهاراتی با اشاره به تماس تلفنی اخیر حسن روحانی و امانوئل ماکرون روسای جمهور ایران و فرانسه عنوان نمود: تماس های پرشمار و تبادل نظرهای روسای جمهور فرانسه و ایران در دنیا آمیخته با معضلات و موضوعات حساس نشان از گستردگی مسائل مورد علاقه و توجه طرفین در یافتن نگاه و درک مشترک و بهره مندی از ابزار دیپلماسی کارا در ارتقای روابط و همکاریهای فیمابین و کوشش مشترک برای صلح و امنیت دنیای دارد.

حسن روحانی و امانوئل ماکرون عصر دوشنبه تلفنی درباره مسائل دوجانبه و اوضاع کنونی پس از شیوع ویروس کرونا تبادل نظر کردند.

روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه گفت: انتظار داریم تا کشورهای دوست برای برطرف تحریم های ظالمانه و یک طرفه در این شرایط آمریکا را تحت فشار قرار دهند.

ماکرون نیز در این تبادل نظر با اشاره به علاقه مندی فرانسه به گسترش همه جانبه همکاری ها با ایران، گام های برداشته شده برای آغاز به کار ساز و کار اقتصادی اینستکس را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از آن تبادلات ایران و اروپا افزایش یابد تا همکاری های اقتصادی اروپا با ایران به شکل راحت تری انجام گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1015

به "شرح قاسمی درباره تماس مکرون و روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح قاسمی درباره تماس مکرون و روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید