خبرنگاران فرماندار: فراوری ماسک بهداشتی در قم کافی نیست

به گزارش مجله نماشو، قم- خبرنگاران - فرماندار قم با اشاره به توزیع 561 هزار ماسک بهداشتی در این استان، گفت: هنوز ماسک در سطح قم به تعداد کافی فراوری نمی گردد.

خبرنگاران فرماندار: فراوری ماسک بهداشتی در قم کافی نیست

مرتضی حیدری عصر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، گفت: پیگیری فراوری و توزیع ماسک و همچنین تامین اقلام بهداشتی مورد احتیاج دانشگاه علوم پزشکی استان از اولویت های کارگروه نظارت و بازرسی ستاد فوق است که 100 درصد آن تامین شده است.

وی بیان داشت: از زمان شروع گشت های بازرسی توسط 6 تیم مشترک شامل اتاق اصناف و سازمان صنعت ، معدن و تجارت از 9 فروردین ماه جاری تا به امروز تعداد پنج هزار و 104 واحد صنفی استان بازرسیو یکهزار و 167 مورد نیز تذکر داده شده که اقدام به بستن واحد خود کردند.

وی اضافه نمود: درهمین مدت به 552 واحد نیز اخطار کتبی داده شده و 339 واحد که به اخطارهای قبلی توجه نکردند هم پلمب شدند.

حیدری با اشاره به فراوری اقلام بهداشتی ،ایجاد سوپرمارکت آنلاین برای توزیع اینترنتی بسته های بهداشتی را نخستین مرحله برای این اقدام عنوان نمود، و گفت: در این طرح وارد کردن 100 هزار بسته بهداشتی هدف گذاری شده است.

وی همچنین قم را بعد از کاشان دومین شهر کشور در پوشش و بهره مندی شهروندان از خدمات سامانه سیب وزارت بهداشتی دانست، و گفت: روزانه 10 هزار نقطه از سطح شهر قم توسط 247 تَن در قالب 52 تیم سالم سازی می گردد.

فرماندار قم یادآور شد: در این طرح که شهرداری، سپاه و ارتش مشارکت فعال دارند، بیش از 10 هزار لیتر مواد ترکیب شده ضد عفونی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: 156 هزار خودرو با 603 هزار سرنشین، توسط کمیته غربالگری ستاد کرونای قم مورد غربالگری قرار دریافتد.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک و راه اندازی خدمات اینترنتی در استان از احصا 700 خدمت دولتی قابل ارائه توسط فضای مجازی اطلاع داد، و گفت: بخشی از این کار صورت گرفته ولی بخشی دیگر که شامل خدمات مربوط به حوزه فرمانداری است باید به وسیله وزارت کشور انجام گردد.

فرماندار قم همچنین اذعان داشت: طبق اعلام کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی 62 خدمت قابل ارائه در دستگاه اجرایی استان در صورت الکترونیکی شدن به کاهش 70 درصدی مراجعه های حضوری مردم منجر می گردد.

به گزارش خبرنگاران، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه اعلام نمود: تا به امروز 70 هزار و 29 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 125 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 357 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اعلام کرد: از دیروز تا امروز 23 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1837 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 70029 نفر رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران فرماندار: فراوری ماسک بهداشتی در قم کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: فراوری ماسک بهداشتی در قم کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید