درخواست پلوسی از نمایندگان کنگره: به استیضاح ترامپ رأی دهید

به گزارش مجله نماشو، فارس نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه رأی گیری برای استیضاح ترامپ با توزیع نامه ای در بین نمایندگان کنگره خواهان حمایت آنها از استیضاح رئیس جمهور آمریکا شد و گفت که ترامپ از قانون بالاتر نیست.

درخواست پلوسی از نمایندگان کنگره: به استیضاح ترامپ رأی دهید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درست ساعاتی قبل از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رأی گیری کند، با توزیع نامه ای در میان نمایندگان دموکرات کنگره، از آنها خواست تا به استیضاح ترامپ رأی دهند.

بنا به گزارش نشریه نیوزویک، پلوسی در نامه ای که در میان نمایندگان کنگره توزیع کرد، نوشته بود در صورتیکه به استیضاح ترامپ رأی ندهند، بعنوان افرادی تلقی می شوند که از وظایف خود بعنوان کارکنان دولت، سرپیچی نموده اند.

از طرف دیگرف ترامپ، روز گذشته در یک پیغام توییتری خطاب به پلوسی نوشت که رهبری دموکرات ها، فشار زیادی را به اعضای این حزب وارد می نماید تا به این استیضاح مضحک رأی مثبت بدهند و توضیح داد: اگر آنها (نمایندگان دموکرات) رأی آری (به استیضاح ترامپ) بدهند، پیروزی برای جمهوری خواهان در انتخابات 2020 بسیار ساده تر خواهد شد.

پلوسی در این نامه از اعضای کنگره درخواست نموده بود: هیچ یک از اعضا برای استیضاح یک رئیس جمهور به کنگره نیامده ند اما تمامی ما، بعنوان اولین اقدام و بعنوان یکی از اعضای کنگره، در صحن مجلس نمایندگان ایستادیم، دستان خود را بالا بردیم و یک سوگند مقدس یاد کردیم: من، موقرانه، سوگند یاد می کنم که از قانون اساسی آمریکا در مقابل تمامی دشمنان، داخلی و خارجی، حمایت و دفاع کنم.این سوگند، ما را به نگهبان قانون اساسی تبدیل کرد. اگر اقدامی نکنیم، از وظیفه خود تخطی نموده ایم.

وی ادامه داد: متأسفانه، حقایق روشن نموده است که رئیس جمهور برای منافع شخصی و سیاسی خود از قدرت سوء استفاده نموده است و در راستا کنگره مانع تراشی نموده است زیرا خود را بالاتر از مسئولیت پذیری، بالاتر از قانون اساسی و بالاتر از مردم آمریکا می داند.

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه نامه خود توضیح داد: در آمریکا، هیچ کس بالاتر از قانون نیست و در انتها نامه خود خواهان حمایت و دفاع از قانون اساسی ما در مقابل تمامی دشمنان، خارجی و داخلی شد و نوشت: خدا شما را حفظ کند.

استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در پیغامی توییتری، نامه پلوسی را با سرنگونی اراده رأی دهندگان (نمایندگان کنگره) برابر دانست.

رئیس جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه در نامه ای شدیداللحن به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات ها را به تضعیف دموکراسی آمریکا به وسیله کوشش برای استیضاح رئیس جمهور متهم کرد.

وی در نامه خود، دموکرات ها و نانسی پلوسی را به کوشش برای کودتای نافرجام غیرقانونی و حزبی و اعلام جنگ علیه دموکراسی متهم کرد و ادامه داد که مجلس نمایندگان را از یک قوه مقننه قابل احترام به دادگاهی برای آزار حزبی تبدیل نموده است و در عین حال سعی دارد نفرتش را از ترامپ مخفی نگه دارد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 760

به "درخواست پلوسی از نمایندگان کنگره: به استیضاح ترامپ رأی دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پلوسی از نمایندگان کنگره: به استیضاح ترامپ رأی دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید