ردصلاحیت یواشکی 1214 نامزد انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش مجله نماشو، طبق اعلام رسانه ها علاوه بر جو بایدن و دونالد ترامپ، 1214 نامزد دیگر برای رقابت در انتخابات نزد کمیسیون فدرال انتخابات ثبت نام نموده اند اما چرا فقط رقابت ها منحصر به کاندیداهای دموکرات و جمهوریخواه است؟

ردصلاحیت یواشکی 1214 نامزد انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا از 230 سال قبل رئیس جمهور داشته اما تا به حال تنها فردی که به عنوان نامزد مستقل توانسته وارد کاخ سفید گردد نخستین رئیس جمهورش جورج واشنگتن بوده است.

منابع رسانه ای گزارش داده اند در انتخابات ریاست جمهوری امسال، علاوه بر جو بایدن و دونالد ترامپ، 1214 نامزد دیگر برای رقابت در انتخابات نزد کمیسیون فدرال انتخابات ثبت نام نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سیاست های جانبی قوانین انتخاباتی در آمریکا به گونه ای تدوین و تنظیم شده اند که پیروزی سیاستمداران بدون وابستگی به دو حزب اصلی جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات عملا امکان ندارد.

به عنوان مثال، کمیسیون مناظره های انتخاباتی از سال 1988 که وظیفه برگزاری مناظره های انتخاباتی را به عهده گرفته تنها به یک نامزد مستقل اجازه حضور در این برنامه های تلویزیونی را داده است.

این مسئله بارها مورد اعتراض نامزدهای احزاب مستقل لیبرترین و حزب سبز قرار گرفته و مورد بی اعتنایی واقع شده است. نامزدهای این دو حزب، چند بار تا به حال هنگام اعتراض به جلوگیری از حضورشان در مناظره ها دستگیر شده اند.

به همین دلیل بی بی سی اخیرا به سراغ نامزدهایی از قشرهای مختلف رفته است. خانم جید سیمونز که یک هنرمند پیانیست است می گوید ترجیح می دهد به جای اینکه میلیاردها دلار خرج کمپین انتخاباتی کند (اشاره به ستادهای انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات) به مردم نیازمند یاری کند.

از راست: سیمونز، چارلز و پیرس

نامزد دیگر مارک چارلز سخنران جلسات روانشناسی و فعال اجتماعی است. او می گوید قانون اساسی آمریکا که با واژه های ما مردم... آغاز می گردد هیچگاه به زنان اشاره ای ننموده، به طور خاص بومی ها را کنار گذاشته و آفریقایی تبارها را سه پنجم یک انسان به حساب آورده است.

بروک پیرس یکی دیگر از نامزدهاست. او در زمان کودکی در یکی دو فیلم سینمایی هم نقش ایفا نموده اما اکنون تکنسین فناوری اطلاعات است. پیرس 39 ساله می گوید دلیلش برای نامزد شدن در انتخابات این است که نگران شرایط ایالات متحده در آینده است.

از انتخابات سال 1988 که کمیسیون مناظرات انتخاباتی وظیفه ساماندهی مناظره های تلویزیونی را به عهده گرفت، تا به امروز، راس پرو، تنها نامزد مستقلی است که سال 1992 اجازه حضور در مناظره ها در کنار نامزدهای دو حزب جمهوری­خواه و دموکرات در انتخابات آمریکا را پیدا نموده است. اما خود راس پترو 4 سال بعدتر هنگامی که این کمیسیون از حضور دوباره اش در مناظره ­ها در سال 1996 جلوگیری کرد، از این سازمان به دادگاه فدرال شکایت کرد و فرایندی که به سران دو حزب اجازه می­دهد تعیین نمایند صدای چه کسانی بایستی به گوش رأی­ دهندگان آمریکایی برسد را فاسد و مغایر با قانون اساسی توصیف کرد. این کمیسیون اما در سال های بعدتر هم بر موضع خود اصرار ورزید.

این کمیسیون، سال 2000 پس از مواجهه با شکایت های قضائی متعدد، قانونی وضع کرد که شرکت نامزدهای مستقل در مناظره ها را نه تنها پیچیده تر بلکه عملاً غیرممکن می کرد. مطابق این قوانین، هر کدام از نامزدهایی که خواهان شرکت در مناظره است بایستی در نظرسنجی ­های ملی که خود این کمیسیون متولی برگزاری آنها است آراء بالاتر از 15 درصد کسب نمایند.

این سیاست بارها با اعتراض های شدید روبرو شده؛ به عنوان مثال، سال 2004، نامزد حزب مستقل لیبرترین و حزب سبز هنگام اعتراض به حذف نامزدهای مستقل از مناظره های تلویزیونی توسط پلیس دستگیر شدند. اکتبر سال 2012 هم جیل اشتاین و معاون او هنگام اعتراض به همین موضوع دستگیر شدند. آنها گفته اند که پس از دستگیری به یک انبار منتقل شده و برای 8 ساعت با پلاستیک به جایگاه بسته شده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سال 2008، یک سازمان غیرانتفاعی فعال در زمینه حقوق شهروندی به نام مرکز صداقت عمومی فاش کرد که کمیسیون مناظرات انتخاباتی یک سازمان مرموز معاف از اقتصادیات است. این مرکز همچنین با تحلیل منابع اقتصادی کمیسیون مورد نظر افشا کرد که 93 درصد از یاری­های اقتصادی به این سازمان را 6 نفر تأمین می ­نمایند. با این حال در این گزارش نام این 6 نفر در فهرستی که در اختیار مرکز صداقت عمومی قرار گرفته بود، لاک گرفته شده بود.

همچنین سال 2012، بعد از آنکه فاش شد کمیسون مناظرات انتخاباتی با باراک اوباما و میت رامنی توافق نموده موضوعات مناظره را در اختیارشان قرار دهد، 17 سازمان از این کمیسیون شکایت کردند.

به طول خلاصه اگرچه آمریکایی ها مدعی امکان حضور افراد مختلف در رقابت انتخاباتی اند، اما سیستم به نحوی عمل می نماید که فردی غیر از دو نامزد اصلی امکان ظهور و بروز و رقابت فعال نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3464

به "ردصلاحیت یواشکی 1214 نامزد انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردصلاحیت یواشکی 1214 نامزد انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید