روسیه به مواضع مداخله جویانه جوزف بورل پاسخ داد

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه در پیامی توییتری به مواضع مداخله جویانه جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد این کشور واکنش نشان داد.

روسیه به مواضع مداخله جویانه جوزف بورل پاسخ داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در پیغام توییتری وزارت خارجه روسیه در این خصوص به اعتراضات گسترده و خشونت آمیز اخیر در اسپانیا اشاره و از سکوت این سیاستمدار اسپانیایی در قبال آن به شدت انتقاد کرد.

وزارت خارجه روسیه در این باره بیان کرد: کوشش های جوزف بورل برای موعظه کردن روسیه درباره ناوالنی قطعاً درباره خیابان های بارسلون مناسب خواهد بود.

این در حالیست که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در پیغامی توییتری به تکرار مواضع مداخله جویانه غرب درباره پرونده الکسی ناوالنی پرداخت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نقض منشور ملل متحد در مورد لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل نوشت: دادگاه های روسیه همچنان به بی توجهی به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره پرونده الکسی ناوالنی ادامه می دهند. در نشست (فردا) دوشنبه شورای امور خارجی، ما با وزرای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا درباره اقدامات اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد.

این در حالیست که فرجام خواهی الکسی ناوالنی مخالف غربگرای دولت روسیه دیروز شنبه از سوی دادگاهی در مسکو رد شد.

این دادگاه درخواست فرجام خواهی الکسی ناوالنی به حکم دادگاه بدوی برای حبس 3 و نیم سال او را رد کرد؛ اما دوره زندان وی را 6 هفته کاهش داد.

با کاهش 6 هفته ای حکم حبس ناوالنی، مخالف غربگرای دولت روسیه باید 2 سال و 8 ماه را در زندان سپری کند.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، چند هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

وی اخیراً از سوی دادگاهی در مسکو به 3 سال و نیم حبس محکوم شد.

مسمومیت ادعایی و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی نمایند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1585

به "روسیه به مواضع مداخله جویانه جوزف بورل پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به مواضع مداخله جویانه جوزف بورل پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید