شناسایی یک میلیون ویدئوی دروغ پراکن کرونایی در یوتیوب

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، بر اساس اعلام یوتیوب از شروع فوریه سال 2020 به این سو، بیش از یک میلیون ویدئوی حاوی اطلاعات دروغ در خصوص ویروس کرونا شناسایی شده که از این سایت پاک شده، اما فرایند فراوری و نشر چنین ویدئوهایی به وسیله یوتیوب کماکان ادامه دارد.

شناسایی یک میلیون ویدئوی دروغ پراکن کرونایی در یوتیوب

در این ویدئوها انواع روش های غلط و بی اساس و غیرعلمی برای درمان کرونا ارائه شده و در تعداد دیگری از آنها هم ادعا شده وجود ویروس کرونا به طور کلی یک دروغ است و چنین ویروسی در جهان وجود ندارد.

یوتیوب هر سه ماه یک بار حدود ده میلیون ویدئو را از یوتیوب پاک می نماید که بازدیدهای بیشتر این ویدئوها تا قبل از پاک شدن از 10 مورد فراتر نمی رود. این ویدئوها ناقض سیاست های یوتیوب هستند و در مجموع 0.16 تا 0.18 درصد از کل بازدیدهای یوتیوب به این ویدئوها اختصاص دارد.

به گفته نیل موهان مدیر امور محصولات یوتیوب سرعت این شبکه اجتماعی در زمینه پاک کردن ویدئوهای نامناسب کافی نیست و این در حالی است که در بسیاری از این ویدئوها اطلاعات دروغ و نامناسب ارائه می گردد.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم از شبکه های اجتماعی این کشور به دلیل تعلل در زمینه مقابله با ویروس و واکسن کرونا به شدت انتقاد نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2330

به "شناسایی یک میلیون ویدئوی دروغ پراکن کرونایی در یوتیوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی یک میلیون ویدئوی دروغ پراکن کرونایی در یوتیوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید