وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود؛ ضرورت همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم های آمریکا، تاثیر مثبت توسعه کریدور شمال-جنوب بر کشورهای منطقه

به گزارش مجله نماشو، اسلامی در دیدار با نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی و بشردوستانه کشورهای حوزه خزر بر ضرورت تعمیق همکاری های دو جانبه برای مقابله با تحریم های آمریکا تاکید نمود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود؛ ضرورت همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم های آمریکا، تاثیر مثبت توسعه کریدور شمال-جنوب بر کشورهای منطقه

به گزارش به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ادامه دیدارهای خود در مسکو، با رمضان عبدالطیف اوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی و بشردوستانه کشورهای حوزه خزر دیدار و مصاحبه کرد. وی در این دیدار گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور همسایه را خواهان شد.

تاکید بر گسترش جدی مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور به وسیله خطوط کشتیرانی ، ریلی و جادهای، برطرف موانع پیش روی صادرنمایندگان دو کشور و اجرایی شدن موافقتنامه های معطل مانده، به ویژه در زمینه احداث و تکمیل خطوط ریلی، محور مصاحبهی محمداسلامی و رمضان عبدالطیف اوف بود. این دیدار با حضور مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و معاونان وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

اسلامی در حاشیه این دیدار، به ظرفیت های مشترک همکاری دو کشور اشاره نمود و گفت: فکر نمی کنم موانع جدیدی در این مسیر وجود داشته باشد. همه اشکالات و کاستی ها و عوامل بازدارنده شناسایی شده است و برای آن ها تصمیمات مشترک اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در مورد وحدت رویه و سیستم یکپارچه هوشمندی که قرار است بار را مدیریت نموده و به صورت پلمپ شده از مبدا تا پلمپ نهایی در مقصد عبور دهد، همچنین مسائل گمرکی در پروتوکل های تعریف شدهف هماهنگی های لازم اجرا شده است.این عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به کریدور شمال-جنوب گفت: این کریدور تاثیرات قابل ملاحظه ای برای دو کشور و کشورهای ذینفع ایجاد خواهد نمود. همکاری های دوجانبه، به ویژه در حوزه راه آهن باید تعمیق گردد.

رمضان عبدالطیف اوف ، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی و بشردوستانه کشورهای حوزه خزر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل زیرساخت اصلی توسعه روابط اقتصادی است، گفت: من معتقدم ایران و روسیه در شرایط کنونی می توانند با یاری به یکدیگر، بر تحریم های آمریکا غلبه نمایند و این ظرفیت وجود دارد.

وی ادامه داد: من به دوستان هم گفته ام، اینکه آمریکا ما را تحریم نموده به آن معنی نیست که ما هم باید همدیگر را تحریم کنیم!اتصال ایران به قفقاز، آسیای میانه و اروپا به وسیله روسیه

وزیر راه و شهرسازی در روز نخست سفرش به مسکو نیز با یوگنی دیتریخ، وزیر حمل و نقل و اولگ بلازروف، مدیرعامل شرکت بین المللی راه آهن سراسری روسیه دیدار و مصاحبه کرد.

اسلامی در این دیدار گفت: با توجه به اینکه هر دو کشور مورد تحریم آمریکا هستند، توسعه روابط از همیشه ضروری تر استوی ادامه داد: ایران می تواند به وسیله دریا، ریل و حتی جاده به صورت مکمل، به عنوان فرصت های متنوعی برای اتصال به آسیای میانه، قفقاز و بخشی از اروپا استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی را از زیرساخت های اساسی ارتباط دو کشور همسایه بر شمرد و تسریع در روند طرح های در دست اجرا و پیگیری موافقت نامه های امضا شده ر خواهان شد.

یوگنی دیتریخ، وزیر حمل ونقل فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ایران را کشوری بسیار مهم با موقعیتی راهبردی در منطقه توصیف کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای اجرای طرح های مشترک میان دو کشور وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2917

به "وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود؛ ضرورت همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم های آمریکا، تاثیر مثبت توسعه کریدور شمال-جنوب بر کشورهای منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود؛ ضرورت همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم های آمریکا، تاثیر مثبت توسعه کریدور شمال-جنوب بر کشورهای منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید