وزیر کشور ایتالیا: خطر تروریسم در ایتالیا بعید نیست

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: وزیر کشور ایتالیا با اشاره به امکان وارد شدن تروریست ها به این کشور به وسیله مهاجرت های غیرقانونی گفت که خطر تروریسم در ایتالیا بعید نیست.

وزیر کشور ایتالیا: خطر تروریسم در ایتالیا بعید نیست

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنجلینو آلوانو وزیر کشور ایتالیا تاکید نمود که دولت این کشور خطر تروریسم در ایتالیا را بعید نمی داند.

ایتالیا به شدت از امکان وارد شدن تروریست ها به این کشور به وسیله مهاجرت های غیرقانونی و از جهت دریا بیمناک است.

نیروهای امنیتی ایتالیا چند روز پیش یک جوان مغربی را که به وسیله مهاجرت غیرقانونی وارد این کشور شده بود دستگیر نموده و اعلام کردند که وی احتمالا در عملیات حمله به موزه باردو در پایتخت تونس که طی آن 22 نفر از جمله 4 ایتالیایی کشته شدند، مشارکت داشته است.

چند روز پیش نیز پلیس ایتالیا در ادامه عملیات علیه شبکه های تروریستی وابسته به القاعده، 18 مظنون به همکاری با این گروه را بازداشت کرد.

پلیس ایتالیا با انتشار بیانیه ای تاکید نمود که در بین افراد بازداشت شده که مظنون به همکاری با القاعده بوده اند، اشخاصی هستند که مسئول اقدامات خونین تروریستی در پاکستان بوده اند.

پلیس ایتالیا اضافه کرد: این شبکه بنیادگرایی که در منطقه ساردینیا مستقر بوده، در قاچاق مهاجران نیز دست داشته است. دو نفر از افراد بازداشت شده بخشی از یک گروه هستند که اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده را که در سال 2011 میلادی به هلاکت رسید، حمایت می نموده اند.

این افراد در ایالت های مختلف ایتالیا بازداشت شده اند. مقام های امنیتی ایتالیا در مصاحبه با روزنامه استامپا تاکید نمودند که هدف اصلی این تروریست ها، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بوده و همچنین قصد داشته اند تا دولت پاکستان را مجبور به کنار گذاشتن مبارزه با شبه نظامیان طالبان نموده و مقام های اسلام آباد را مجبور به قطع حمایت خود از نیروهای آمریکایی در افغانستان نمایند.

مقام های ایتالیا طی ماه گذشته نیز دو تبعه آلبانیایی را نیز به اتهام ارتباط با گروه ترویستی داعش بازداشت کردند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 590

به "وزیر کشور ایتالیا: خطر تروریسم در ایتالیا بعید نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور ایتالیا: خطر تروریسم در ایتالیا بعید نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید