کشاورزان نمونه کشوری و استانی یزد تقدیر شدند

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/یزد چهار کشاورز نمونه کشوری استان یزد در مراسمی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی تقدیر شدند.

کشاورزان نمونه کشوری و استانی یزد تقدیر شدند

استان یزد با وجود قرار دریافت در منطقه کویری و خشک کشوربه همت و کوشش کشاورزان یزدی و با به کارگیری روش های نوین در این بخش توانسته در زمینه های کشاورزی و دامپروری از برترین های کشور باشد.

افزایش حدود 7 درصدی فراوری سالانه محصولات کشاورزی، افزایش کشت های گلخانه ای و کسب رتبه دوم کشور در این حوزه، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون به 1.6 اسب بخار، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، صرفه جویی 81.4 میلیون متر مکعب آب با اجرای روش های نوین آبیاری از جمله دستاوردهای بخش کشاورزی استان طی سالهای اخیر است.

به همین دلیل نیز امروز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و در حضور مسئولان استانی در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش ملاصدرا در یزد از برترین ها و نمونه های این بخش قدرددانی شد.

حسن روحانی رئییس جمهور در این مراسم کشاورزی را بزرگترین پایه سلامت و امنیت مردم خواند که توسعه آن باعث خودکفایی کشور و بی نیازی از دیگر کشورها در تامین مواد غذایی است.

وی با بیان این که جهادکشاورزی یاری گر وطن است، اضافه نمود: این بخش در شرایط های بحرانی همچون جنگ، تحریم و فشارهای افتصادی، به یاری مردم می آید.

روحانی با اشاره به این شرایط سخت کرونایی و بسته بودن مرزها در این شرایط، اظهار کرد: قطعاً اگر در این شرایط که تبادل کالا به وسیله مرزها انجام نمی گردد، از منظر کشاورزی توسعه یافته نبودیم، دچار ضعف و گسستگی در کشور می شدیم.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد شرایط بهتر و پویاتر برای یاری به فراوری در بخش کشاورزی تاکید نمود.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با بیان این که امروز جهاد کشاورزی شاهد رخدادهای بزرگی همچون ساخت واکسن های پروتئینی است، گفت: ایران از جمله کشورهایی است که در زمینه پژوهش پیروز و همچنین از جمله کشورهایی است که بیشترین داده ها را در حوزه آزمایشات حیوانی در این بخش دارد.

وی به فرایند دقیق در انتخاب کشاورزان نمونه اشاره و هدف از این امر را معرفی این کشاورزان نمونه و پر کوشش به جامعه و تشویق افراد علاقه مند و مستعد به سوی این رشته خواند.

وزیر جهادکشاورزی افزود: کشور ایران طی سال های اخیر سعی نموده محصولات کشاورزی را از لحاظ کیفیت ارتقا دهد و با بهره برداری بیشتر از محصولات، توسعه در این بخش را رقم بزند.

محمدعلی طالبی استاندار یزد هم در این مراسم با بیان این که کشاورزی و دامپروری همواره مایه افتخار استان بوده است، اضافه نمود: این پیروزیت ها و دستاوردها در سایه محدودیت های اقلیمی حاکم بر استان به وجود آمده به نحوی که بعضی کشاورزان استان توانسته اند از سرآمدان و برترین های کشور باشند.

سیدجمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به شرایط نامناسب اقلیمی استان، از شکوفایی کشاورزی یزد به همت و کوشش کشاورزان و با بهره مندی از ظرفیت های استان و استفاده از روش های نوین کشاورزی اطلاع داد و گفت: جهاد کشاورزی یزد در کوشش است که با توسعه همه زمینه های مربوط به کشاورزی و دامپروری به جامعه یاری کند.

وی پیروزیت امروز استان در زمینه کشاورزی را هم مرهون کوشش های کشاورزان و هوشمندی آنان دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3171

به "کشاورزان نمونه کشوری و استانی یزد تقدیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان نمونه کشوری و استانی یزد تقدیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید